Condițiile de distanțare socială și școala online provoacă mari probleme pentru educația copiilor, dar oferă și o oportunitate – întărirea gândirii lor critice, consideră Yana Manyukhina, cercetător în cadrul Institutului pentru Educație al University College London. Într-un comentariu pe platforma online al acestui for, ea afirmă că filosofia – în sensul de gândire și discutare a lumii înconjurătoare, fără pretenția unui dialog savant – este o activitate “perfectă” pentru învățare, în condițiile actuale. De ce?
Gândirea critică este considerată drept o calitate care trebuie asimilată în procesul de învățare într-o vreme în care mediul de viață actual (de ex., informația vehiculată prin rețelele de socializare) ridică numeroase probleme, iar tehnologiile câștigă tot mai mult teren și înlocuiesc omul în mai multe slujbe ce presupun activități automate. Autoarea citată arată că și OECD, și UNESCO pun accentul pe gândirea critică în ipostaza de abilitate esențială în secolul 21.
Dar, arată ea, în timp ce multe sisteme au introdus obiective legate de acest domeniu în curriculumul lor, lucrurile nu sunt așa simple: