Transferul unui elev se face cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de la care pleaca acesta si cu aprobarea celui de la scoala unde se muta, potrivit unui ordin al ministrului Educatiei.Pana la aparitia noului ordin, transferul elevilor se facea numai cu aprobarea ambelor unitati de invatamant. Ordinul privind modificarea regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aduce cateva modificari in privinta transferului elevilor.
„Elevii au dreptul sa se transfere de la o unitate la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesionala la alta, de la o forma de invatamant la alta, in conformitate cu prevederile prezentului regulament si ale regulamentului intern al unitatii de invatamant la care se face transferul. Transferul se face cu avizul consultativ al consiliului de administratie al unitatii de la care se face transferul si cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii la care se face transferul”, arata ordinul semnat de ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu.
Ordinul reglementeaza si situatiile in care transferul elevilor se poate face in timpul anului scolar, in mod exceptional. Astfel, acesta se poate realiza dupa ce a inceput scoala in una din urmatoarele situatii: la schimbarea domiciliului parintilor intr-o alta localitate, respectiv intr-un alt sector al municipiului Bucuresti; la recomandarea de transfer eliberata pe baza unei expertize medicale efectuate de directia de sanatate publica; la/de la invatamantul de arta sau sportiv; de la clasele de invatamant liceal la clasele de invatamant profesional; de la invatamantul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri; in alte situatii exceptionale, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar. sursa protv.ro