Realizarea unei infrastructuri moderne, cu drumuri asfaltate, a fost una dintre prioritățile anunțate de Maricel Popa la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Iași, în vara anului 2016. Acum, la aproape trei ani distanță, lucrările la sute de kilometri de drumuri sătești, comunale și județene sunt finalizate sau în diferite stadii (proiectare, în proceduri de licitație sau execuție). „Dezvoltarea economică a fiecăreia dintre cele 98 de localități cât numără județul nostru nu se poate realiza fără o rețea rutieră densă care să asigure o bună mobilitate. Am insistat să facem cât mai multe drumuri. Dar, totodată, am solicitat și rigoare maximă din partea constructorilor, respectarea rețetarului astfel încât durata de viață a covoarelor asfaltice să fie cât mai mare. Deci, cantitate și calitate”, a precizat Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași.
Aproximativ 600 de kilometri de drumuri sătești și comunale din județul Iași au intrat în proces de modernizare prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 1 și 2. Valoarea totală a investițiilor va depăși 610 milioane de lei. Peste 215 kilometri au fost deja finalizați, diferența fiind în diferite etape de implementare. „Banii au fost alocați de la buget de Guvernul PSD”, a explicat Maricel Popa, șeful CJ.
În același timp, cu bani de la bugetul Consiliului Județean, dar și cu alocări de la București vor fi modernizați în perioada imediat următoare peste 200 de kilometri de drumuri județene. Alți 100 de kilometri de drumuri naționale ce tranzitează județul Iași au trecut prin lucrări de reabilitare.
Totodată, în lunile viitoare vor fi demarate, cu finanțare europeană, două proiecte strategice pentru conectivitatea regională: Axa Botoșani – Iași, însemnând o investiție de 334 milioane de lei pe 100 kilometri și ruta alternativă Iași – Suceava în lungime de 168 kilometri. Investiția în acest al doilea proiect este estimată la 327 milioane de lei, mare parte fonduri europene nerambursabile.
Pași importanți s-au făcut și pentru cele două mari proiecte de infrastructură: autostrada și șoseaua de centură a Iașului. Recent, a fost semnat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru segmentul Tg. Mureș – Ditrău – Tg. Neamţ (210 km) parte din Autostrada Unirii, Ungheni – Iași – Tg. Mureș. Până pe 30 iunie, va fi demarată și procedura de selecție a ofertanților pentru proiectarea și execuția tronsonului Iași – Tg. Neamț și a segmentului Iași – Ungheni (podul peste Prut). Similar, și pentru varianta sud a șoselei ocolitoare a Iașului va urma etapa de selecție a companiei ce va realiza proiectarea și execuția acesteia.