2 C
Paşcani
sâmbătă, decembrie 28, 2024

Păpușoiul și sfecla vândute sub culorile drapelului național au atras unui magazin Penny o amendă de 50.000 de lei

Păpușoiul și sfecla vândute sub culorile drapelului național au atras unui magazin Penny o amendă de 50.000 de lei. Contestația înaintată de reprezentanții supermarket-ului a fost respinsă de Judecătoria Pașcani, care a apreciat că sancțiunea a fost meritată.

Inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) au efectuat în noiembrie 2023 un control la supermarket-ul Penny din Târgu Frumos. Controlul s-a soldat cu o amendă de 50.000 lei, ca sancțiune pentru o practică comercială apreciată drept înșelătoare. Raionul de legume-fructe era străjuit de un slogan, „Prospețime servită zilnic”, alături de steagul României. Se înțelegea astfel că toate produsele din acel raion ar fi provenit din România.

Procesul-verbal întocmit de inspectori a fost contestat de SC Rewe România SRL, societate care administrează supermarket-urile Penny. Reprezentanții firmei au afirmat că raionul respectiv conține și produse precum banane, ghimbir ori ananas, despre care se știe că nu pot fi cultivate în România. Un consumator mediu nu ar fi putut crede că achiziționează ananas românesc, câtă vreme oricum pe etichetă era menționată țara de proveniență. Simpla expunere a steagului României în cadrul raionului de legume-fructe nu putea fi considerată o practică comercială înșelătoare.

Argumentele aduse de reprezentanții supermarket-ului ar fi fost poate valide dacă fructele exotice ar fi fost singurele produse de import din raionul respectiv. Reprezentanții CJPC au arătat în întâmpinarea depusă la dosar că inspectorii găsiseră în raionul de legume-fructe 14 pachete de porumb fiert și 10 pungi de sfeclă roșie fiartă, ambele fiind importate. Or, consumatorul mediu era îndreptățit să creadă că aceste produse erau românești, fără să se mai uite pe etichetă. „Având în vedere presiunea timpului resimțită de cei mai mulți dintre consumatori, ar fi excesiv să se pretindă consumatorului mediu să verifice țara de proveniență a produsului, în condițiile în care sloganul sub care acesta este vândut este «Prospețime servită zilnic», la care este alăturat steagul României. Instanţa nu va retine afirmaţiile petentei în sensul că mențiunile de pe etichetă sunt suficiente pentru a înlătura riscul inducerii în eroare a consumatorului mediu”, au justificat magistrații respingerea plângerii Rewe România SRL. Sentința Judecătoriei Pașcani va fi supusă controlului de legalitate și temeinicie al Tribunalului.

Sursa Ziarul de Iasi

Recomandări