Patriarhia, după Ordinul referitor la organizarea ceremoniilor religioase: Împărtăşirea comună se amână deşi folosirea aceleiaşi linguriţe nu a fost niciodată sursă de contaminare. Rămâne posibilitatea împărtăşirii individuale.
Impărtăşirea comună se amână deşi folosirea aceleiaşi linguriţe nu a fost niciodată sursă de contaminare, rămânând posibilitatea împărtăşirii individuale, explică purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Vasile Bănescu, precizând încă că obiectele de cult pentru care este necesară dezinfectarea după fiecare utilizare menţionate de Ordinul comun MS-MAI privind ceremoniile religioase ”sunt acelea pe care unii credincioşi le ating în semn de veneraţie faţă de Dumnezeu, faţă de persoanele sfinte pe care acestea le reprezintă (sfintele icoane, sfânta Cruce, Sfânta Evanghelie etc), sau faţă de prezenţa sacrului în obiecte semnificante religios în spaţiul credinţei oamenilor din toate cultele şi religiile”.
Conform lui Bănescu, Ordinul Ministerul Sănătăţii şi Ministerului Afacerilor Interne referitor la măsurile sanitare specifice pentru desfăşurarea activităţii relgioase în contextul pandemiei este adresat în mod egal tuturor cultelor religioase din România. Textul referitor la folosirea obiectelor de cult cu care credincioşii din varii religii intră în contact în cadrul ritualurilor este unul general, realist gândit în cheia firească a neutralităţii religioase care defineşte relaţia democratică a Statului român cu toate cultele din România.
Amintind că măsurile sanitare specifice menţionate în Ordin cu privire la obiectele de cult sunt dezinfectarea după fiecare utilizare a celor care intră în contact cu credincioşii, aceste se vor dezinfecta după fiecare utilizare şi dezinfectarea o dată la patru ore, a obiectelor sau suprafeţelor frecvent atinse, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei afirmă că ”respectivele „obiecte de cult” menţionate la punctul 1. sunt acelea pe care unii credincioşi le ating în semn de veneraţie faţă de Dumnezeu, faţă de persoanele sfinte pe care acestea le reprezintă (sfintele icoane, sfânta Cruce, Sfânta Evanghelie etc), sau faţă de prezenţa sacrului în obiecte semnificante religios în spaţiul credinţei oamenilor din toate cultele şi religiile.”