Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, singurul investitor rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă a câştigat licitaţia, oferind pentru pachetul de 51% din acţiunile companiei suma de 202 milioane de euro, cu 20 de milioane de euro mai mult decât preţul de pornire.
Ministerul Transporturilor a avut însă o surpriză în momentul în care a deschis oferta depusă de GFR, compania având „nişte condiţii”, după cum a explicat ministrul Relu Fenechiu. Mai exact, GFR solicita să plătească suma de 202 milioane de euro în rate. Relu Fenechiu, ministrul de resort, a explicat, la două ore după ce ar fi trebuit să anunţe oficial câştigătorul licitaţiei, că acest lucru nu este posibil.
După şapte ore de negocieri, Fenechiu a anunţat „că a ieşit fumul alb”. GFR a renunţat la condiţia plăţii eşalonate şi a devenit câştigătorul oficial al licitaţiei de privatizare de care depinde încheierea acordului cu Fondul Monetar Internaţional (FMI). Guvernul s-a angajat în cea mai recentă scrisoare de intenţie trimisă FMI să numească doar un câştigător al licitaţiei, nu să şi încheie tranzacţia, până la board-ul în care se va discuta acordul cu România, întâlnire ce va avea loc pe 26 iunie.