1 C
Paşcani
sâmbătă, decembrie 28, 2024

PNL Iași a cheltuit 600.000 de euro în campanie. Patronul care vinde gazon Primăriei i-a împrumutat șefului CJ o sumă imensă

Datele publicate în Monitorul Oficial arată că, la Iași, câștigătorul alegerilor locale – PNL – a cheltuit și cei mai mulți bani în campania electorală: 3,06 milioane lei

PSD a avut la dispoziție 2,22 milioane lei, deși a a avut mai mulți candidați decât liberalii

Ciudățenie la USR: nici unul dintre cei 768 de candidați nu a dat vreun leu. 70% din cheltuieli au fost asigurate de la Centru, iar 30% din împrumuturi acordate de membri care își vor lua banii înapoi

A riscat și a pierdut: Viorel Blăjuț a cheltuit peste 50.000 de euro. El a spus că a fost o promovare bună a grupului său de firme și s-a declarat mulțumit de rezultat

11,7 milioane de lei au cheltuit în total partidele de la Iași în Alegerile Locale și Europarlamentare

Cel mai ieftin a ieșit Dragomir Tomașeschi, de la SOS România: a cheltuit doar 100 de euro

Scorurile la voturi

Aproape 12 milioane de lei au cheltuit filialele partidelor, la Iași, pentru alegerile locale și europarlamentare din data de 9 iunie 2024. În mare parte, clasamentul finanțărilor îl respectă pe cel al voturilor.

Astfel, la europarlamentare, unde PSD și PNL au fost în alianță, cele două formațiuni au adunat, pe județ, 31,5%, Alianța USR-PMP-Forța Dreptei – 15,99%, AUR – 12,9%, REPER – 11,7%.

În ceea ce privește alegerile locale, PNL a întrunit 34,7% la votul pentru consilieri județeni, PSD – 27,7%, USR-PMP-Forța Dreptei – 14,1%, AUR – 11,3%, iar Curaj (ECO) – 4,1%.

În mare parte, alegerile din iunie au păstrat balanța de putere stabilită în anul 2020, dar, la nivel național, liberalii ieșeni au ieșit în evidență pentru că au obținut cele mai bune rezultate ale PNL din Regiunea Moldovei.

PNL: accent pe broșuri și pliante

Conform datelor publicate, după alegeri, în Monitorul Oficial, filiala PNL Iași a adunat pentru cheltuielile electorale 2,15 milioane lei din veniturile proprii ale celor 1.848 de candidați, precum și 910.800 lei din împrumuturi provenite de la aceștia (sumele din urmă sunt returnate candidaților de la bugetul de stat, dacă formațiunea din care fac parte depășește pragul electoral; deseori, acești candidați au luat aceste împrumuturi de la alte persoane).

138.500 de lei au fost cheltuiți de liberali pentru publicitate la radio, TV și presa scrisă, 736.069 lei pentru cea în online, 326.237 lei pe afișe, 1,6 milioane de lei pentru broșuri, pliante și alte materiale de propagandă tipărite, iar 237.143 lei pentru cheltuieli de închiriere a unor spații și echipamente, transport, cazare, plata asistenței juridice și a mandatarilor financiari etc.

Continuarea pe reporteris.ro

Recomandări