- Temperatura negativa, primul semn de polei
- ESP-ul redreseaza masina, dar pana la o limita
- Anvelopele de iarna, singurul prieten impotriva alunecarii
Primele accidente cauzate de neadaptare a vitezei la conditiile de drum au facut deja victime pe soselele din Romania. Cauza este lipsa de experienta si inconstienta soferilor, dar poleiul poate fi o cauza secundara ce amplifica urmarile unui accident. Iata cum sa conducem in perioada asta in care asfaltul e acoperit de polei.
Pentru ca nu toata lumea este pilot de curse sau blogger frustrat in fata caruia toata lumea trebuie sa se dea la o parte ca sa treaca domnia lui de retardat care se va infige in cele din urma intr-un cap de pod, mai trebuie sa invatam si sa fim prudenti. Mai ales in perioada asta, in care temperaturile negative au dat nastere unor fenomene periculoase: ceata, polei, ninsoare si ploaie. De departe, cel mai nesuferit fenomen este poleiul. Pentru ca, spre deosebire de altele, este parsiv, nu stii cand este acolo si te ia mereu prin surprindere, de obicei cand este prea tarziu si te trezesti ca ai pierdut controlul masinii.
Poleiul este o pjghita subtire de gheata, in general invizibila, care apare atunci cand carosabilul se umezeste din cauza condensului sau a ploii, dupa care ingheata. In timp ce zapada este vizibila, poleiul nu este pentru ca e subtire, dar destul de gros incat sa sustina greutatea masinii si sa faca anvelopele sa isi piarda din aderenta.