-0.6 C
Paşcani
duminică, decembrie 22, 2024

Premiul Academiei Școlilor din Europa Centrală pentru Colegiul ”Mihail Sadoveanu” din Pașcani

8.487.075

C.P. În perioada 9-12 aprilie 2013, la Senec, Slovacia, a avut loc ceremonia de închidere a Academiei Școlilor din Europa Centrală (ACES). Colegiul ”Mihail Sadoveanu” din Pașcani, reprezentat la acest eveniment de către eleva Codruța Ioana Dumitriu din clasa a IX-a E și profesoara Mihaela Constantina Vatavu – coordonatoarea proiectului, a fost una din cele 107 școli care au participat la concursul de proiecte bazate pe partneriate școlare, realizate în perioada septembrie 2012 – martie2013. La evenimentul de la Senec au fost prezentate 44 de proiecte realizate în parteneriat de școli din 15 țări: Albania, Austria, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia. Proiectul prezentat de Colegiul Sadoveanu s-a intitulat ”Growing up with the cartoons”și a fost realizat în parteneriat cu școală din Bosnia-Herțegovina și o alta din Slovacia. Proiectul a avut ca scop cercetarea influenţei pe care conţinutul desenelor animate din zilele noastre o are asupra copiilor şi realizarea unei legături între trecut şi prezent.

La evenimentul din Senec au participat aproximativ 300 de elevi şi profesori, reprezentanţi ai Ministerelor Educaţiei şi experţi în educaţie din 15 ţări diferite, iar cele 44 de proiecte au fost evaluate de un juriu internațional. Cinci dintre aceste proiecte au primit Premiul Academiei pentru cele mai bune practici și exemple în cinci domenii diferite: Participarea elevilor, Cooperare internațională, Învățare inovatoare, Curajul civil și tema proiectelor din acest an, Competența mediatică. Proiectul ”Growing up with the cartoons” al Colegiului Național ”Mihail Sadoveanu” a primit Premiul Academiei la categoria ”Student Participation” (Participarea elevilor), motivația juriului pentu aceasta fiind următoarea:

”Acest proiect a lucrat cu un mediu care este aproape de inima tinerilor, dar, din păcate, foarte rar parte din programa școlară. El a comparat acest mediu în trecut și prezent într-un mod distractiv, iar rezultatele lui vor constitui o resursă educațională foarte utilă, care poate fi utilizată de către cadrele didactice care doresc să experimenteze în același domeniu. Și aceasta este direcția spre care trebuie toți să ne îndreptăm, să permitem elevilor să ne conducă spre noi dimensiuni ale învățării.”

Înființată în 2006, rețeaua de școli ACES este formată din peste 600 de scoli din 15 țări, proiectul fiind susținut de Ministerele Educației sau Comisiile UNESCO din țările participante: Albania, Austria, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia, Moldova, Muntenegru, România, Serbia, Slovacia și Slovenia.

Începand cu anul 2008, ACES se afla sub patronajul UNESCO Paris. Reţeaua de şcoli ACES a fost creată în 2006 de către Fundaţia ERSTE şi este coordonată de către organizaţiile non-profit Interkulturelles Zentrum şi VČELÍ DOM. Obiectivul ACES este acela de a aduce laolaltă profesori şi elevi din şcolile din Europa centrală şi de sud–est. Anual, un comitet de selecţie internaţional alege cele mai bune proiecte care sunt premiate cu o bursă. Şcolile premiate sunt sprijinite în implementarea proiectului şi sunt invitate la întâlnirile internaţionale ale reţelei, precum cea din Senec. ziarulorizont.info

Recomandări