Măsuri extreme la Primăria Paşcani în perioada stării de urgenţă, pentru combaterea răspândirii epidemiei de coronavirus şi protejarea populaţiei. In urma unei ordonate militare emisa de Ministerul Afacerilor Interne, administratia locală îşi încetează activitatea cu publicul, iar legătura cu cetăţenii va fi asigurată prin mijloacele electronice de comunicare la distanţă, telefon, email, pagina oficială a instituţiei şi cea de Facebook.
Asta înseamnă că funcţionarii publici vor fi în continuare la serviciu, dar nu în contact direct cu păşcănenii, ci la un click distanta sau la celălalt capăt al telefonului.
Mai exact cetăţenii sunt rugaţi ca în acesta perioada să apeleze la serviciile Primăriei, doar în cazuri de urgenţă. Solicitările vor fi trimise pe email iar răspunsurile vor fi primite la fel. Formularele tipizate de cerere pot fi găsite pe site-ul instituţiei iar documentele solicitate vor fi trimise pe email sau prin serviciile poştale.
Sunt unele servicii publice unde contactul direct cu cetăţenii nu poate fie evitat. De exemplu la Serviciul de Taxe şi impozite locale programul cu publicul a fost redus, între orele 08.00 – 12.30, de luni până vineri, cu respectarea restricţiilor anterioare: aşteptarea se face afară iar accesul la ghişee se face pentru maxim 3 persoane, cu păstrarea distanţei. Edilul municipiului le recomanda contribuabililor să facă plăţile online şi să evite deplasarea în acesta perioadă, mai ales că urmeaza să fie prelungit până în iunie, termnenul de plată al taxelor şi impozitelor şi pentru bonificaţia de 10%.
Şi la Evidenţa Populaţiei a fost modificat programul. În zilele de luni, marţi şi joi între orele 08.30 – 21.30 va fi asigurata primirea documentelor şi eliberarea lor iar în ziua de miercuri doar de la ora 15.00 până la ora 18.300. De asemenea în ziua de vineri serviciul va fi deschis, doar pentru eliberarea documentelor între orele 08.30 – 18.30. De asemenea Serviciul de Stare Civilă va fi deschis într orele 08.300 şi 21.30 în zilele de luni, marţi, joi şi vineri iar miercuri între orele 15.00 şi 18.30.
De asemenea este funcţional un centru de permanentă gestionat de Poliţia Locală. Edilul municipiului îi îndeamnă pe păşcănenii care au nevoie de ajutor să sune la numărul de telefon 0232 710 710 iar problemele vor fi centralizate şi repartizate pentru a fi urgent rezolvate. Ete vorba în special de cetăţenii care sunt singuri şi care stau în aceste zile izolaţi acasă şi au nevoie de ajutor pentru cumpărarea medicamentelor şi a alimentelor de bază. Primarul Dumitru Pantazi face apel şi la solidaritatea vecinilor pentru a anunţa sau a interveni în astfel de cazuri.
Chiar dacă traversam o situaţie dificilă cu restricţii şi măsuri fără precedent, investiţiile din bani publici vor fi derulate în continuare, spune edilul municipiului. În momentul de faţă se aşteaptă clarificarea rezultatului licitaţiei pentru delegarea serviciului de iluminat public, în urma unie licitaţii şi se fac pregătiri pentru începerea asfaltării unor străzi.
Restricţiile pentru cetăţeni vor fi păstrate cel puţin până la sfârşitul lunii martie, perioada în care a fost instituita prin decret prezidenţial starea de urgenţă. Edilul municipiului face un apel la cetăţeni să stea acasă şi să evite deplasările şi aglomeraţiile şi să păstreze cu stricteţe măsurile de igienă pentru evitarea infectării cu coronavirus.
Iati dispozitia emisa de primar