Administrația locală din Pașcani se află în impas și nu are capacitate de a rezolva dosarele cu problemele de fond funciar ale pășcănenilor, pe motivul lipsei de personal.
În cadrul conferinței săptămânale de presă, viceprimarul municipiului, Cristian Rățoi a recunoscut că Primăria Pașcani se află în imposibilitatea de a soluționa cererile cetățenilor cu privire la eliberarea titlurilor de proprietate. Pentru a depăși această problemă, primăria își dorește să facă angajări și să formeze echipe noi de specialiști, dar și juriști, mai ales în cadrul Compartimentului Registrului Agricol și a Serviciului de Cadastru. În acest sens, în perioada următoare ar urma să fie organizate concursuri de angajare.
De menționat este și faptul că, blocajul prin care trece primăria nu este o situație recentă, ci se explică mai ales prin reticența specialiștilor de a participa la concursuri, fie din cauza salariilor mici, fie ca urmare a condițiilor de concurs impuse de lege, mai ales pentru debutanți. Mai exact, în cele mai multe cazuri, o cerință obligatorie este un minimum de vechime în specialitatea studiilor absolvite.
Deși au trecut șapte luni de mandat și, implicit, tot atâta timp de când promisiunea că vor fi soluționate cererile de fond funciar, oamenii vin în fiecare săptămână la primarie, dar obțin aceleași răpunsuri. Cei mai mulți dintre ei se plâng că sunt într-un proces lung de obținere a titlurilor de proprietate și par să nu găsească sprijin în reprezentanții primăriei, ba mai mult, pășcăneii prezenți astăzi la audiențe au primit un nou termen de așteptare, de câteva luni bune, până ce ar urma să se ajungă la o rezolvare.
Menționăm că, în ciuda faptul că unul dintre principalele obiective cu care actualul edil a candidat pentru câștigarea alegerilor a fost rezolvarea problemelor de fond funciar, datele de la sfârșitul anului trecut arată că doar 4.656 au fost rezolvate, iar peste 2.000 încă nu au fost soluționate. De asemenea, în așteptare, la Comisia Județeană de Fond Funciar sunt aproape 50 de dosare.