Administrația locală din Pașcani a fost obligată de judecători să achite suma de 310 218 lei societății CLP Ecoserv SRL, operatorul local de salubritate si transport public.
Jumătate din bani reprezintă compensații financiare conform contractului de delegare iar cealaltă jumătate penalități de întârziere care ar trebui mai apoi să fie recuperate de la cei găsiți responsabili Procesul a fost deschis în anul 2022, de fostul director al societății Leonard Ursu iar hotărârea definitivă a fost pronunțată pe 22 februarie a.c. de judecătorii Curții de Apel Iași. Ursu susține că reprezentanții Primăriei ar fir refuzat să achite la acea vreme diferențele de preț pentru prestarea serviciilor, pentru ca societatea să aibă probleme iar el să fie schimbat din funcție.
Cine plătește penalitățile?
Primarul Marius Pintilie – foto susține că nu ar fi știut nimic de acest proces, deși Primăria a avut calitatea de pârât. Întrebat despre cine își va asuma plata penalităților și din ce bani edilul a alăsat să se înțeleagă ca responsabil de acesta situație ar fi un fost funcționar public ieșit la pensie, cel care ar fi întocmit rapoartele pe baza cărora s-ar fi luat astfel de decizii. Este vorba despre inginerul Eugen Turcu, fostul șef al Compartimentului de Monitorizare a Serviciilor de Transport.
Schimbarea lui Ursu – nota de plată
Pe parcursul anilor 2020 si 2021 intre reprezentanții administrației locale si conducerea CLP Ecoserv SRL au fost numeroase neînțelegeri. Leonard Ursu a fost schimbat din funcție în iulie 2021. Hotărârea a fost atacată în instanță pe motiv ca ar fi fost abuzivă. Ursu a mai lăsat in urmă câteva procese. Unul pentru decontarea cheltuielilor de transport gratuit a elevilor, in valoare de cca 80 000 lei iar altul pentru despăgubiri de peste 52 000 lei si achitarea cheltuielilor de judecata. Suma reprezintă trei facturi pentru închirierea unor utilaje de deszăpezire. Societatea a fost nevoită sa folosească utilaje din alta parte, după ce Primăria a refuzat sa predea, odată cu delegarea serviciului, o basculanta, cu lama si sărăriță, achiziționata in anul 2019 cumpărată cu 830 000 lei de la bugetul local, în anul 2019, special pentru deszăpezire, conform caietului de sarcini.
In cererea de chemare in judecata se arata ca utilajul respectiv a fost ținut in garaj de către Primărie, deși avea obligația de a-l preda, in timp ce CLP Ecoserv SRL a cheltuiți bani din bugetul societății pentru închirierea altor mașini. De asemenea semnatarii documentului, managerul si juristul societății, au precizat ca primarul Marius Pintilie refuza din motive necunoscute sa pună pe ordinea de zi proiectul pentru aprobarea prețurilor la deszăpezire , situație care împiedică societatea sa obțină licența de la ANRSC.
Menționăm ca societatea de salubritate si transport public local mai are un proces deschis împotriva Primăriei, pentru decontarea cheltuielilor de transport gratuit a elevilor, in valoare de cca 80 000 lei.