-0.6 C
Paşcani
duminică, decembrie 22, 2024

Profesori de la Sadoveanu, în stagiu de formare în Croația

Doi profesori de la Colegiul National Mihail Sadoveanu din municipiul Pascani au participat in prima saptamana din octombrie la un stagiu de formare in Croatia. Mobilitatea a avut loc in cadrul unui proiect ERASMUS, cu fonduri europene, cu titlul si scopul de a „Fii profesorul de care au nevoie elevii tăi”.

 

În periada 2-10 octombrie 2021 prof. Simona Gabor și prof. Elisabeta Hărățu au participat la cursul CREATIVITY IN THE CLASSROOM AND DIFFERENT WAYS OF DISPLAYING IT la Split, în Croația. Această mobilitate s-a desfășurat în cadrul proiectului Erasmus+ ”Fii profesorul de care au nevoie elevii tăi”.
Stagiul a fost axat pe creativitatea în clasă, exemple practice de dezvoltare a creativității, simbioza între metodele tradiționale și alternative de predare, lecții creative și mai interesante bazate pe proiecte și beneficiile muncii în echipă.😊
a) Beneficii de ordin general:
– principalul beneficiu este, în cel mai tehnic mod cu putință, aducerea profesorilor laolaltă; cu cât mai variat și mai diferit bagajul lingvistic și cultural, cu atât mai sigură și rapidă învățarea. Învățarea la adulți, după ce s-au așezat niște tipare informaționale decurge relativ repede. Pentru relevanță și fixare, însă, e nevoie de elemente surprinzătoare, unele din ele, incomode. Sala de clasă pur și simplu nu le poate oferi pe toate.
– colateral, siguranța de a aduce o contribuție la formarea altor profesori europeni este validantă și necesară;
– exprimarea nesiguranțelor și provocărilor de a fi profesor în pandemie unifică și întărește tacit în continuarea misiunii de facilitatori;
– necesitatea unei reforme reale în educație, la nivel european.
b) Beneficii de ordin particular:
– conștientizarea faptului că tehnologia a preluat multe funcții care înainte se însușeau ca abilități în existența cotidiană;
– tot tehnologia poate, cu suficient efort din partea formatorilor, profesorilor etc. să micșoreze prăpastia dintre elevi și procesul de învățare, fără a substitui contactul direct;
– când jocurile și aplicațiile nu mai sunt de ajutor, fiecare poate deveni povestitor;
– în postură de elevi, dăm dovadă de aceleași stângăcii ca cele pe care le sancționăm la clasă;
– creativitatea presupune, în primul rând, valorificarea resurselor umane, apoi pe celelalte;
– mișcarea fizică, orientarea în spațiu nu întrerup concentrarea în ora de curs, dacă sunt utilizate intr- o activitate de grup, mai ales. Efectul este tocmai de găsire al busolei interioare.
– în sistemul educațional actual, din păcate, orice sarcină de lucru pe care nu se găsesc indicații precise, care rezultă în haos, copiere, mâzgăleală a ajuns să fie asociată creativității. Profesorul are datoria să intervină cu luciditate și echilibru, chiar dacă metodele nu sunt în întregime moderne.

Recomandări