Proiectul tehnic pentru cei 30 km ai Autostrăzii Unirii între Moțca și Tg. Neamț este gata, dar trebuie să fie avizat de CNAIR.
„Pornim Autostrada Unirii, în sfârșit trecem munții”, spunea premierul Marcel Ciolacu, în timp ce asista alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu un an în urmă, la semnarea contractului de proiectare și execuție pentru primul segment al A8. Este vorba de cei 30 km dintre Moțca și Tg. Neamț/ Leghin, contract adjudecat de Spedition UMB, care trebuie să-l finalizeze până în august 2026. Este termenul stabilit în Programul Național de Redresare și Reziliență prin care se finanțează aceste proiecte, termen în care trebuie să se înscrie și partea de A7 până la Pașcani, cu tot cu intersecția (turbionul) cu A8, unde lucrează tot UMB.
Durata de realizare a acestui obiectiv încă se încadrează în termen: 6 luni pentru proiectare și 24 pentru construirea propriu-zisă a celor 30 km de autostradă pe care se vor regăsi 13 poduri, 11 pasaje și două viaducte.
Încă nu trecem munții
Totuși, la un an de la semnarea contractului, încă nu au început lucrările. Amintim că ordinul de începere a fost emis abia în ianuarie, cu dată de start 1 februarie. Cătălin Urtoi, președintele Companiei Naționale de Investiții Rutiere, ne-a explicat că proiectul tehnic a fost făcut, dar că trebuie avizat de comisia tehnico-economică a CNAIR înainte să înceapă lucrările propriu-zise. El a estimat că la mijlocul lunii octombrie va fi deschis șantierul – primul de pe tot traseul A8, dacă excludem zona turbionului.