3.4 C
Paşcani
duminică, decembrie 22, 2024

Proiectul semnat pentru reducerea birocraţiei din Primăria Paşcani

Încă un pas pentru implementarea unui proiect care ar putea contribui la schimbarea din temelii a serviciilor publice oferite de Primăria Paşcani În cursul zilei de marţi, primarul Dumitru Pantazi a semnat un contract de finanţare din fonduri europene care are ca scop modernizarea sistemelor informatice ale instituţiei, în vedere reducerii birocraţiei şi îmbunătăţirea accesului cetăţenilor la serviciile publice. Valoarea investiţiilor este estimată la aproape 2,6 milioane de lei, doar 2 % cofinanţare de la bugetul local iar restul finanţări comunitare nerambursabile.
Din aceşti bani Primăria Paşcani urmează să primească calculatoare noi şi softuri pentru informatizarea serviciilor. Este vorba despre programe de gestiune a circuitului intern al documentelor, precum şi pentru cele de la Urbanism şi a contractelor de închiriere şi concesiune de la Patrimoniu.
Totodată se are în vedere realizarea unui site modern al Primăriei Paşcani şi a unui portal de servicii interactive pentru cetăţeni, pentru că cererile primite sa fie urmărite şi rezolvate mai repede. Conform proiectului, arhivele Primăriei urmează să fie digitalizate iar pe noua platforma vor putea fi verificate documentele emise de Primărie.
De asemenea se doreşte modernizarea infrastructurii informatice de la Finanţele Locale pentru a fi posibilă plata electronică a taxelor şi impozitelor locale şi se asigura instruirea functionarilor publici pentru folosirea noilor echipamente. Pentru folosirea noilor echipamente vor avea loc şi cursuri de instruire şi formare profesională la care vor fi înscrişi 75 de funcţionari din adminsitratia locală.
Proiectul trebuie realizat în maxim doi ani de zile. Reprezentanţii Primăriei spun că se urmăreşte eficientizare activității la nivelul administrației publice, prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, dar și pentru îmbunătățirea fluxurilor de comunicare din interiorul administrației publice locale.

Recomandări