miercuri, aprilie 30, 2025
20.2 C
Paşcani
Login

Rabla 2025: Cum se vor putea înscrie persoanele fizice în programul ce permite cumpărarea de mașini noi cu bani de la stat

Programul Rabla, prin care cei interesați își pot cumpăra mașini noi cu sprijin financiar de la stat, are, începând din acest an, un ghid unic, după cum a stabilit recent Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). Pentru a putea solicita banii de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi, persoanele fizice vor trebui să se înscrie în programul Rabla, după ce se anunță deschiderea unei sesiuni în acest sens, prin intermediul unei aplicații informatice, având acces la finanțare inclusiv persoanele care nu au împlinit încă 18 ani.

Ordinul MMAP 1.231/2025, apărut recent, este actul normativ ce conține ghidul de finanțare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, așa cum este denumit, în mod oficial, programul Rabla, pentru perioada 2025-2030.

În următorii ani, programul va avea un ghid unic, respectiv nu va mai avea două componente – Rabla Clasic și Rabla Plus – ca până acum.

Când vine vorba despre înscrierea persoanelor fizice în program, noul ghid stabilește că cei interesați vor trebui să se înscrie chiar ei în aplicația informatică gestionată de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).

Practic, înscrierea persoanelor fizice în programul Rabla are, potrivit noului ghid, următoarele etape:

  • publicarea pe pagina de internet a AFM a informațiilor necesare demarării sesiunii de înscriere a solicitanților;
  • încărcarea în aplicație a documentelor în vederea înscrierii;
  • selectarea unui producător validat, prin intermediul aplicației;
  • aprobarea/ respingerea documentelor încărcate în aplicație, de către producătorii validați selectați;
  • comunicarea rezultatelor procesului de analiză solicitanților;
  • contestarea rezultatelor de către solicitanți, după caz.

La modul concret, după ce AFM anunță lansarea unei sesiuni de înscriere pentru persoanele fizice, acestea se vor putea înscrie în programul Rabla prin încărcarea în aplicație a următoarelor documente:

  • cererea de finanțare, descărcată din aplicație, completată prin tehnoredactare și, ulterior, încărcată fără a fi semnată;
  • actul de identitate care atestă identitatea și domiciliul/ reședința în România, eliberat de către autoritățile române, în termen de valabilitate la momentul înscrierii;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, nu mai vechi de 90 de zile la momentul înscrierii în program;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul/ reședința, nu mai vechi de 30 de zile la momentul înscrierii în program.

Continuarea pe avocatnet.ro

Recomandări