duminică, iulie 13, 2025
29.8 C
Paşcani
Login

Razvan Grecu – ATV, scut si manipulare. Critica ceea ce a facut si el in 2015

 

De cand am solicitat raspunsuri clare, nu promisiuni,  la intrebarea “Ce punem in locul actualului operator, de unde luam bani pentru investitii, in locul celor 13 milioane de euro daca Apa Vital pleaca de la Pascani, in urma referendumului propus de PNL?” Actualitatea TV a declansat o noua campanie de defaimare la adresa mea si BIT TV.

In cursul zilei de joi 3 martie, editorul televiziunii Razvan Grecu publica un articol intitulat “Cum rămâne cu promisiunea ApaVital din 2015? Unde sunt cititorii și facturile individuale?”, in care sustine ca eu ar trebui sa imi  cer scuze pentru un comunicat de presa trimis de Apa Vital, relatat de BIT TV, pe motiv ca operatorul nu si-ar fi onorat promisiunea de a citi apometrele in scarile de bloc. Tot ele sustine ca acel comunicat ar fi fost trimsi doar la BIT TV.

Cata ipocrizie si  fatarnicie!

Exact acelasi comunicat de presa a fost publicat si de Razvan Grecu pe data de 26 iunie 2015, fara ca, mai apoi, sa retraga articolul si sa isi ceara scuze.

Mai mult,  Apa Vital a prestart serviciile indicate in comunicatul de presa la 153 de blocuri pana la sfarsitul lunii iulie 2015 cand a fost modificata Legea 241/2006 privind furnizarea serviciilor de apa si canalizare.

[miptheme_alert type=”danger” close=”false”]Vezi mai jos dovezile acestei manipulari.[/miptheme_alert]

,,Din lecturarea comunicatului de presa de la acea data se poate vedea ca facilitate oferita de APAVITAL  a avut un caracter temporar, de aceasta beneficiind sute de proprietari din 153 de blocuri.

Caracterul temporar era dat de faptul ca la acea data nu exista posibilitatea legala de contractare individuala in condominii ci doar cea de conventie care are la baza un partener de contract, asociatia sau reprezentant, care transmite consumurile, nu doar cele din apartamente ci pana la concurenta cu apometrul de bransament.

Masura a oferit posibilitatea ca cetatenii de buna credinta din Pascani sa isi achite serviciile consumate de un an de zile in conditiile in care urma o actionare in judecata a fiecarui apartament care consumase fara sa plateasca.

Prin aceasta s-a dorit ca sa nu fie atrasi in actiunile din instante decat  cetatenii care erau cu adevarat rau platnici.

Ulterior atat hotararile de Consiliu Local care au clarificat institutional dreptul de operare cat si modificarea legii 241/2006 in data de 30.07.2015, in sensul infiintarii cadrului legal de individualizare a consumurilor, a permis incheierea contractelor la toate blocurile din Pascani, masura mentionata nemaifiind aplicabila” clarifica reprezentantii Apa Vital Iasi.

 

[miptheme_alert type=”warning” close=”false”]Iata articolul critic la adresa BIT TV scris de Razvan Grecu[/miptheme_alert]

 

Cum rămâne cu promisiunea ApaVital din 2015? Unde sunt cititorii și facturile individuale? 

Câți dintre dumneavoastră vă mai amintiți de promisiunea făcută de ApaVital, în 2015, cu patru zile înainte de redelegarea serviciului de apă-canal? Atunci, pe 26 iunie, TV Bit anunța că a rezolvat problema apei la Pașcani și a convins operatorul să citească apometrele din apartamentele pășcănenilor, contra sumei de 1,5 lei.

„Veşti bune pentru pascanenii de la bloc. De la începutul săptămânii viitoare operatorul regional Apa Vital Iaşi îşi asumă responsabilitatea citirii apometrelor chiar în apartamentele locatarilor şi a împărţirii consumurilor la apă. Decizia a fost luată astăzi de conducerea societăţii şi ar urma să fie aplicată de la începutul săptămânii viitoare. În schimb păşcănenii vor trebui să achite câte 1,5 lei pe apartament/lunar în schimbul acestui serviciu suplimentar. Citirile şi împărţirile consumurilor de apă vor fi făcute chiar de salariaţii Apa Vital, fiind rezolvată, astfel, principala problemă reclamată de păşcăneni”, a fost anunțul făcut de Cătălin Cojocaru, patronul Bit TV.

Jurnalistul se lăuda că a făcut o solicitare publică către cei de la ApaVital, în care le indica această soluție, amintind un comunicat de presă transmis doar redacției sale.

“Astfel, personalul APA VITAL împreună cu reprezentantul de scară vă stabili consumul individual al apartamentului în baza repartitoarelor şi va efectua calculul pentru repartizarea diferenţelor faţă de apometrul de branşament. Diferenţele se vor repartiza egal fiecărui apartament din bloc sau scară. Va rezulta o listă de plată pentru apă şi canalizare, semnată de reprezentantul de scară, de unde fiecare proprietar va şti cât are de plată. Suma rezultată astfel va putea fi achitată individual la casieria APAVITAL. Costul serviciului de repartizare a consumului va fi de 1,51 lei/apartament. Totodată APAVITAL va pune la dispoziţia reprezentanţilor de scara toate evidenţele privind plăţile efectuate de proprietarii de apartamente…” se arăta într-un comunicat de presă transmis televiziunii BIT TV.

Din păcate pentru pășcăneni, nici această promisiune nu a fost onorată de către operatorul ApaVital, iar Cătălin Cojocaru și Bit TV nu și-au retras articolul, nici nu și-au cerut scuze cetățenilor pentru dezinformare.

Acum, în plină discuție pe tema organizării unui referendum, același jurnalist propune alte soluții pentru rezolvarea divergenților, semn că intenția sa, ca și cea din 2015, poate fi privită ca o încercare de a deturna subiectul public.

 

[miptheme_alert type=”warning” close=”false”]Iata articolul pe aceeasi tema scris de Razvan Grecu pe 26 iunie 2015[/miptheme_alert]

Ultima ofertă de la ApaVital: pentru 1,5 lei pe lună în plus la factură vor citi ei apometrele, contractele vor fi tot colective!

Cu câteva zile înainte de votul din Consiliul Local, ApaVital pentru a-și putea încasa debitele restante, face o nouă ofertă pășcănenilor. Astfel, blocurile ce nu au contract pot încheia o înțelegere prin reprezentantul de scară, iar dacă vor plăti 1,5 lei/apartament reprezentanții ApaVital vor face citirile la apometrele din apartamente.

Totuși prezența în contract a unui reprezentant de scară este necesară, iar operatorul promite că acesta nu va răspunde material. Mai mult, cetățenii ar urma să-și achite costurile în baza unei liste de plată direct la casieria operatorului. Toate aceste se vor putea face doar pentru 6 luni până pe 31.12.2015, după această perioadă urmând a se aplica contractele standar.

ApaVital informează printr-un comunicat de presă această schimbare de strategie economică și cum primarul Dumitru Pantazi este în scădere de popularitate, acesta este găsit responsabil de clemența arătată cetățenilor.

„Decizia APAVITAL are la bază propunerea venită atât din partea Primarului Municipiului Paşcani, cât şi a altor persoane responsabile din municipiu”, se arată în comunicatul de presă.

Noua strategie a celor de la ApaVital vine după ce NewsPascani.com a publicat o decizie definitivă și irevocabilă a unei instanțe din România conform căreia contravaloarea apei furnizată fără contract nu poate fi imputată consumatorului.

Redăm mai jos integral comunicatul de presă:

Pentru fluidizarea activităţii de contractare a serviciilor de apăşi de canalizare, precum şi pentru oferire unei posibilităţi de plată individuală a proprietarilor din blocurile municipiului Paşcani,, începând cu data de 29 iunie 2015 vom sprijini prin personalul propriu activitatea de repartizare a consumurilor la nivel de apartament astfel ca fiecare proprietar să îşi poată achita consumurile direct la casieria APAVITAL.

Decizia APAVITAL are la baza propunerea venită atât din partea Primarului Municipiului Paşcani cât şi a altor persoane responsabile din municipiu.

Astfel, personalul APAVITAL împreună cu reprezentantul de scară va stabili consumul individual al apartamentului în baza repartitoarelor şi va efectua calculul pentru repartizarea diferenţelor faţă de apometrul de branşament. Diferenţele se vor repartiza egal fiecărui apartament din bloc sau scară. Va rezulta o lista de plată pentru apăşi canalizare, semnată de reprezentantul de scară, de unde fiecare proprietar va şti cât are de plată. Suma rezultată astfel va putea fi achitată individual la casieria APAVITAL.

Costul serviciului de repartizare a consumului va fi de 1,51 lei/apartament. Totodată APAVITAL va pune la dispoziţia reprezentanţilor de scara toate evidenţele privind plăţile efectuate de proprietarii de apartamente.

Pentru legalitate reprezentantul blocului/scării va semna un contract, fără implicaţii materiale personale, întrucât rolul sau va fi doar de a participa la întocmirea listei de plata şi verificarea corectitudinii calculului.Contractul astfel încheiat va avea o valabilitate de 6 luni până la data de 31.12.2015.

Prin acest circuit orice păşcănean va putea să îşi achite individual serviciile de care beneficiază.

 

[miptheme_alert type=”warning” close=”false”]Iata articolul scris de BIT TV pe acelasi subiect[/miptheme_alert]

Ziariştii au reuşit să facă ce nu au făcut politicienii. Apa Vital citeşte apometrele în apartamente, la solicitarea BIT TV

Veşti bune pentru pascanenii de la bloc. De la începutul săptămânii viitoare operatorul regional Apa Vital Iaşi îşi asumă responsabilitatea citirii apometrelor chiar în apartamentele locatarilor şi a împărţirii consumurilor la apă. Decizia a fost luată astăzi de conducerea societăţii şi ar urma să fie aplicată de la începutul săptămânii viitoare. În schimb păşcănenii vor trebui să achite câte 1,5 lei pe apartament/lunar în schimbul acestui serviciu suplimentar. Citirile şi împărţirile consumurilor de apă vor fi făcute chiar de salariaţii Apa Vital, fiind rezolvată, astfel, principala problemă reclamată de păşcăneni. Ei vor fi însoţiţi în apartamente de reprezentanţii de scara sau şefii de asociaţie.
Diferenţele dintre apometrul general şi suma apometrelor din apartamente vor fi împărţite în mod egal de locatarii blocului.
Listele finale vor fi afişate iar fiecare beneficiar va avea posibilitatea îşi achite individual consumul de apă.

“Astfel, personalul APA VITAL împreună cu reprezentantul de scară vă stabili consumul individual al apartamentului în baza repartitoarelor şi va efectua calculul pentru repartizarea diferenţelor faţă de apometrul de branşament.
Diferenţele se vor repartiza egal fiecărui apartament din bloc sau scară. Va rezulta o listă de plată pentru apă şi canalizare, semnată de reprezentantul de scară, de unde fiecare proprietar va şti cât are de plată. Suma rezultată astfel va putea fi achitată individual la casieria APAVITAL.

Costul serviciului de repartizare a consumului va fi de 1,51 lei/apartament. Totodată APAVITAL va pune la dispoziţia reprezentanţilor de scara toate evidenţele privind plăţile efectuate de proprietarii de apartamente…” se arăta într-un comunicat de presă transmis televiziunii BIT TV.

În paralel continua eforturile de contractare a serviciilor de apă şi în scările de bloc unde furnizarea se face de un an de zile fără nici o înţelegere asumată de beneficiari şi furnizori.
Reprezentanţii de scara care le semnează nu vor avea nici o responsabilitate materială ci doar vor participa la întocmirea şi verificarea listelor de plată, se arată în acelaşi comunicat.

“Pentru legalitate reprezentantul blocului/scării va semna un contract, fără implicaţii materiale personale, întrucât rolul său va fi doar de a participa la întocmirea listei de plată şi verificarea corectitudinii calculului. Contractul astfel încheiat va avea o valabilitate de 6 luni până la data de 31.12.2015. Prin acest circuit orice păşcănean va putea să îşi achite individual serviciile de care beneficiază.”

Până acum aceste sarcini ar fi trebuit să fie rezolvate de un intermediari, persoana fizică sau juridica, în schimbul unei sume mai mari de bani. Şi în cazul întoarcerii serviciilor la societatea locală Prest Serv Apa SA citirea şi împărţirea consumurilor ar fi urmat să fie făcută de un intermediari, RAGCL Paşcani pentru suma de 4, până la 5 lei de apartament pe lună.

Pentru deblocarea situaţiei şi pentru că politicienii din Paşcani să nu se mai folosească de suferinţa oamenilor exploatând acest subiect în interes electoral, BIT TV a cerut asociaţiei judeţene ARSACIS şi operatorului ieşean să facă un compromis. Solicitare a fost făcută direct în cadrul şedinţei Comisiei Economice şi prin intermediu unei scrisori adresată conducerii Apa Vital.

,,Stimate domnule director,
Vă adresez aceste rânduri atât în calitate de cetăţean al municipiului Paşcani, cât şi de jurnalist şi realizator de emisiune. Am scris şi comentat sute de articole de când serviciile de apă şi canalizare au fost delegate operatorului Apa Vital şi cunosc bine problemele apărute, în raport cu păşcănenii.
Fără nici un interes politic, sau material, pentru deblocarea situaţiei, vă transmit următoarea rugăminte:
– Apa Vital să accepte să îşi asume şi prestarea serviciilor de citire a apometrelor din apartamente, împărţire a consumurilor, şi facturare, suplimentar faţă de serviciul de furnizare, contra cost. Este important sa prestaţi şi acest serviciu măcar pentru o perioadă tranzitorie, până când administraţia din Paşcani va reuşi să rezolve problemele de organizare în scările de bloc (asociaţii, etc);
Este un act de bunăvoinţă, o excepţie necesară care ar putea rezolva următoarele:
– Cetăţenii vor ca cineva să presteze aceste servicii iar sigurata cea mai mare o oferă chiar furnizorul de apă şi canalizare. Nu au încredere în asociaţii, reprezentanţi de scară sau alte societăţi care în percepţia lor, ar pretinde sume mai mari de bani.
– Consilierii locali ar fi eliberaţi de presiunea publică şi ar vota, probabil, cu sufletul împăcat că pot face un lucru bun pentru comunitate fără să facă rău cetăţenilor;
– Demontaţi, astfel, jocurile politice construite de cei care exploatează nemulţumirile păşcănenilor;
– Apa Vital da dovadă că are capacitatea de a înţelege situaţia excepţională din Paşcani, că poate să îi ajute pe cetăţeni, că poate să şi ofere nu numai să încaseze.
Cred cu tărie că Apa Vital trebuie să îşi asume, direct nu prin intermediari, acum, nu mâine, acesta responsabilitate pentru că este singura soluţie pentru rezolvarea crizei din Paşcani.
Sunt convins că dacă veţi aproba solicitarea mea, consilierii vor vota delegarea serviciilor iar păşcănenii vor înţelege că aveţi intenţii bune şi vor incepe sa aiba încredere în dvs.
Cu multumiri,
Cătălin Cojocaru – editor BIT TV

Menţionăm că şi primarul municipiului, Dumitru Pantazi a cerut conducerii operatorului ieşean să accepte prestarea serviciilor de citire şi împărţire a consumurilor de apă la Paşcani, după ce a fost informat de acest demers.

 

Recomandări

Centru Pașcaniului, inchis pentru Târgul Meșterilor Populari

Centrul municipiului Pașcani va fi inchis câteva zile, pentru organizarea ediției din acest an a Târgului Meșterilor Populari. Este vorba despre strada Stefan cel...