3 C
Paşcani
duminică, ianuarie 12, 2025

Regulă nouă pentru magazinele online: Comercianții, obligați să dea banii înapoi în 15 zile, dacă clienții nu sunt mulțumiți

Ai comandat ceva online şi ai primit altceva? Sau nu eşti mulţumit de calitatea produsului? În 15 zile vei primi ce ţi-ai dorit sau banii înapoi. Pentru asta va fi nevoie doar de o plângere adresată celui de la care ai cumpărat. Legea aflată la un pas de adoptare se va aplica atât operatorilor economici, cât şi persoanelor fizice.

Sute de români se plâng zilnic de calitatea produselor sau serviciilor primite. Şi mulţi renunţă să-şi ceară drepturile, din cauza procedurilor greoaie. Acum totul se va rezolva mai uşor.

Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons: Operatorul economic trebuie să îi dea un răspuns consumatorului în 15 zile. Ca să nu mai spună de fiecare dată agentul economic că imediat consumatorul fuge să facă o reclamaţie la autoritate. 

Comercianţii ar putea fi obligaţi să plătească şi despăgubiri

Horia Constantinescu, preşedinte ANPC: Vorbim de o pagubă generată de neconformitatea unui produs. Am descoperit că o butelie era neconformă, aceasta a explodat şi mi-a distrus garajul. Nu cumva consumatorul nu trebuie să primească doar banii pe butelie?

Mădălina Chiţac, reporter Observator: Amenzile pentru nerespectarea legii vor fi date în funcţie de cifra de afaceri pe care o are operatorul economic. Spre exemplu, dacă un comerciant are o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei, sancţiunea poate fi cuprinsă între 15.000 şi 240.000 de lei. 

Legea se va aplica şi persoanelor fizice care oferă produse sau servicii neconforme.

Continuarea pe Observator

Recomandări