Se apropie Black Friday, iar inspectorii de la Protecția Consumatorului vă dau câteva informații pe care ar fi bine să le rețineți pentru a nu lua țeapă.
„Legislația reglementează mai multe tipuri de vânzări cu preț redus, cele mai frecvente fiind lichidările de stoc, soldările și vânzările promoționale. Pentru că primele două variante sunt mai stricte ca procedură, cei mai mulți comercianți folosesc vânzările promoționale.
Acestea pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării la primării, cu condiţia să nu fie efectuate în pierdere, să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, iar produsele trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil. Trebuie indicată, de asemenea, perioada promoției.
Reducerile de preț pot fi prezentate în mai multe forme: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.
Pentru că se apropie Black Friday și mulți dintre noi așteptam să vedem promoțiile la anumite produse, este important să știm o regulă importantă în materie de reduceri de preț, de multe ori încălcată de operatorii economici.