Consumatorii care au cumpărat un produs pe care îl consideră neconform, constatare pe care o anunță într-un termen scurt, primesc automat un altul nou, potrivit unui proiect de lege, promulgat miercuri, 5 iulie, de șeful statului, prin care s-a aprobat, cu amendamente, o ordonanță de urgență a Guvernului. În prima etapă legislativă, actul normativ, inițiat pentru a evita o procedură de infringement, permite consumatorilor să facă o alegere între reparația și înlocuirea produsului.
Legea nr.205/2023 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri a fost promulgată de șeful statului, miercuri, 5 iulie, le asigură consumatorilor dreptul să primească un produs nou, dacă cel cumpărat nu este conform ofertei anunțate de vânzător.
Inițial, în OUG nr. 140/2021, aflată în vigoare, se prevedea, la articolul 11, , alineatul (7): „Consumatorii pot sa opteze pentru o anumită măsură corectivă în cazul ân care neconformitatea bunurilor este constatata la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice”.