După scandalul de la blocul Z1, sc. C, acolo unde locatarii au rămas fără apă în plină canicula, deoarece au fost abandonaţi de reprezentantul de scara, Primăria Paşcani a demarat o campanie de informare în rândul populaţiei.
În anunţul postat pe site-ul institutiei proprietarii de apartamente sunt atenţionaţi ca “în conformitate cu dispoziţiile art.31 alin.1 din Legea nr.241/2006 a serviciului de apă şi canalizare, operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată a facturilor.”
Pentru evitarea unor astfel de situaţii Compartimentului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Paşcani recomanda locatarilor de la bloc să se constituţie în asociaţii de proprietari pe motiv că “asociaţia de proprietari are dreptul de a acţiona în justiţie pe orice proprietar care se face vinovat de neplata cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari mai mult de 90 de zile de la termenul stabilit.”
În felul acesta se vor evita acumularea debitelor şi implicit sistarea furnizării serviciului de alimentare cu apă şi canalizare la nivel de condominium, se arată în comunicat.
Mai mult Primăria Paşcani anunţa că oferă asistenţă juridică pentru infiintarea asociaţiilor de proprietar prin intermediul funcţionarilor de la Compartimentului Asociaţii de Proprietari, ţel. 0232-762300, int.112.
Menţionăm că la blocul Z1, sc C a fost reluată furnizarea apei reci de la sfârşitul lunii trecute. Contractul a fost semnat de unul dintre locatari, ca o soluţie provizorie până la înfiinţarea unei asociaţii de proprietari. La faţa locului au fost şi s-au implicat pentru rezolvarea problemei, consilierul Marius Pintilie, reprezentantul al asociaţiei de proprietari “Armonia”, şi negociatorul ApaVital, Gheorghe Vlasie.