Conducerea societăţii păşcănene de salubritate nu a primit nota de trecere pentru planul de administrare până în anul 2020, prezentat consilierilor păşcăneni. Documentul a fost analizat, astăzi, de Comisia Economică iar directorul Eduard Dumea şi preşedintele Consiliului de Administraţie, Iulian Moraru, au fost trimişi să îşi reface temele până mâine când este programată o nouă şedinţă.
Vasile Haldan preşedintele comisiei a explicat că societatea îşi propune să încaseze mai puţin cu 20% decât cheltuielile estimate şi că nu sunt prezentate soluţii de unde urmează să fie obţinuţi restul de bani.
Şi consilierul Marius Pintilie nu a fost mulţumit de planul de afaceri propus de conducere de la CLP Ecosalubritatea SA Paşcani. El a cerut ca în document să fie prezentate soluţiile concrete pentru redresarea societăţii din punct de vedere financiar şi perspectivele clare pe care le are societatea în următorii ani de zile.
Reprezentanţii societăţii au explicat că obiectivele au fost stabilite în conformitate cu obligaţiile asumate prin contractul de management şi că unitatea este în pierdere de câteva luni de zile deoarece preţul serviciilor de salubritate nu acoperă costurile de transport şi depozitare a gunoiului menajer la groapa ecologică de la Tutora Iaşi.
Taxa de salubritate ar fi fost cea mai bună soluţie, a spus directorul unităţii, dar propunerea a fost retrasa la cererea societăţii civile, în urma unei dezbateri publice. Acum Primăria trebuie să acopere pierderile de la bugetul local.
Directorul societăţii a mai spus că unele soluţii propuse administraţiei locale nu au fost finalizate din cauza administraţiei locale. Este vorba despre cele 220 de platforme care trebuie amenajate pentru colectarea selective, atât în municipiu cât şi în suburbii.
El a recunoscut că de la 1 ianuarie 2016 Pascaniul va plăti penalităţi usturătoare pentru că deşeurile menajere nu sunt colectate selectiv. Este vorba despre 100 de lei amendă la fiecare tonă de gunoi. Cum societatea de salubritate transporta în jur de 30 de tone pe zi, ar fi vorba despre o sancţiune de cel puţin 3000 de lei pe zi.
Comisia Economică nu a fost mulţumită de răspunsuri şi a solicitat Consiliului de Administratie să se întrunească în regim de urgenţă pentru a schimba planul de administrare pentru următorii patru ani de zile.
Nici proiectul de majorare a capitalului social al societatii nu a primit avizul comisiei, cu două abţineri şi două voturi pentru. Asta deoarece unii consilieri aşteaptă demisia actualei conduceri, dacă nu este în stare să prezinte soluţii, în loc să mai fie alocaţi bani de la bugetul local pentru acoperirea unor cheltuieli. Primăria a propus alocarea de la buget a sumei de 200 000 lei prin majorare de capital pentru a achita o parte din datoriile pentru transportul şi depozitarea gunoiului la Iaşi.
Menţionăm că în cursul zilei de mâine va mai avea loc o şedinţă a Comisiei Economice pentru analizare proiectelor cu privire la soarta societăţii de salubritate, votul final urmând să fie dat în plenul şedinţei programată vineri.