Încă din primii ani de viață, copiii sunt asaltați de tehnologie. Mulți părinți încearcă să-și creeze o clipă de liniște prin simplul fapt că le oferă o tabletă, un smartphone sau „uită” de ei într-un cărucior. În România se dorește o evoluție a sistemului de învățământ, iar soluția găsită este aceea de digitalizare a lui. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) atrage atenția cu privire la efectele nocive pe care le au asupra dezvoltării copiilor astfel de practici. Specialiștii consultați de EVZ spun care sunt urmările negative ale acestei practici, din punct de vedere psihologic, asupra dezvoltării copiilor.
Profesorii și elevii de la o școală din Sydney au revenit la versiunea tipărită, clasică, a manualelor și au reînceput din nou să scrie pe caiete, deoarece, spun ei, acest mod de lucru îmbunătățește înțelegerea și îi face pe elevi să fie mai puțin distrași la ore. „Cred că elevii învață mai bine, folosesc mult mai multe abilități când interacționează cu manualele și caietele clasice. Cu cât mai multe simțuri folosesc în cercetare, cu atât sunt mai buni la citire și se vede și în notele pe care le iau”, a declarat directorul liceului Redwood House, Dave Pitcairn.