-0.6 C
Paşcani
luni, decembrie 23, 2024

Taxa de salubritate pentru societatile din Pascani, din luna iunie

Municipiul Pascani trece la taxa de salubritate si pentru persoanele juridice, dupa data de 30 mai a.c.. Nu va fi o taxa fixa ca la persoanele fizice ci diferentiata pentru fiecare societate sau unitate in parte, in functie de numarul de salariati, a suprafetei de teren rezervata activitatii de productie si a obiectului de activitate. In acelasi timp, societatile care au punctele proprii de colectare selectiva vor putea plati doar in functie de cantitatea de gunoi generat, regularizarile urmand sa fie facute la sfarsit de an. Dezbaterile au avut loc in sedinta de miercuri a legislativului local.

 

Fata de simularile prezentate in comisiile de specialitate, consilierii PSD au mai facut cateva amendamente. Astfel, perioada de depunere a declaratiilor de impunere  a fost prelungita pana pe 30 mai. Societatile care nu le vor depune vor fi taxate cu cate 216 lei de angajat, din oficiu, pe baza datelor primite de la ITM, urmand sa fie facuta regularizarea dupa  primirea declaratiilor. De asemenea, prima plata se va face pana la sfarsitul lunii iunie, pentru lunile ianuarie – iunie. Pentru societatile care au puncte proprii de colectare, noul operator va trebui sa trimita Finantelor Locale situatiile cu cantitatile  de gunoi ridicate, pentru  ca pana la sfarsitul anului sa fie facuta regularizarea.

 

Proiectul a fost aprobat doar de consilierii PSD si PMP, nu si de cei din opozitie. Liberalii au sustinut ca atat persoanele fizice cat si cele juridice ar trebui sa plateasca doar in functie de cantitatea de gunoi generata si au cerut Primariei sa ia masuri pentru incurajarea colectarii selective. Opozitia a mai spus ca in acest caz ar fi vorba si despre o dubla taxare a persoanelor, acasa si la serviciu.

 

In replica, reprezentantii Primariei au explicat ca plata in functie de cantitatea de gunoi produsa este varianta ideala dar nu se poate aplica, deocamdata. Asta deoarece, sunt necesare investitii in infrastructura necesara, pentru educarea populatiei in timp, iar riscul ca facturile sa fie achitate din bugetul local ar fi foarte mare. In ceea ce priveste presupusa dubla taxare, interpretarea este gresita deoarece pentru locuinte taxa este achitata de persoanele fizice in timp ce la societati de persoanele juridice.

 

Dupa depunerea declaratiilor de impunere, fiecare unitate va fi instiintata ce taxa de salubritate are de achitat. Conform simularii, o societate mica va achita cate 54 lei pe an pentru fiecare angajat si inca 57 lei pentru suprafata de teren, adica minim 112 lei pe an. In aceasta situatie se afla majoritatea firmelor din oras iar nivelul taxei creste in functie de numarul salariatilor,  in timp ce anul trecut acestea plateau cate 266 lei pe an, pentru 0,5 mc de gunoi pe luna.

La societatile mari, principiul este total diferit si anume ca pana la urma sa achite in functie de cantitatea de gunoi colectata dar nu mai putin de suma care ar rezulta din inmultirea  taxei pe salariat de 4,5 si numarul acestora.  Pentru asta se va face o regularizare anuala sau de doua ori pe an in functie de cantitatile furnizate de operatorul care va cantari si prelua gunoiul. Din simulari rezulta ca toate societatile mari ar urma sa achite mai putin sau cel mult la fel ca pana acum.

In schimb au fost facute modificari majore la scoli si spitale, institutii care plateau anual sume foarte mari. De exemplu, la spital taxa de salubritate va fi stabilita in functie de numarul de salariati ( 4,5 lei pentru fiecare pe luna ), a suprafetei de teren afectata activitatii  dar si a numarului de paturi – 192 lei pe an/pat, iar la scoli in functie de numarul de elevi – 6,4 lei/elev/an . La restaurante si baruri se va tine cont de numarul de mese iar la hotel de numarul de camere la care se adauga taxa pentru angajat si cea pentru suprafata.

 

 

 

 

 

Recomandări