Transportatorii rutieri vor plăti rovinieta în funcţie de distanţa parcursă şi nu ca perioadă, aşa cum este în prezent.
Modificarea sistemului de taxare pentru reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi este stabilită printr-o directivă europeană şi a fost o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a anunţat la Radio România Actualităţi, în rubrica „Apel Matinal”, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Cătălin Drulă: Este chiar una dintre reformele incluse în PNRR, discutate cu Comisia Europeană, introducerea taxării traficului greu, a camioanelor, pe distanţă parcursă. Deci vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. Vor plăti pentru distanţa parcursă, în felul ăsta o să plătească corect costul drumului, drumurile nu sunt gratis, aşa cum sunt ele în România. Pe de altă parte, trebuie să ne gândim şi la competiţia cu sectorul feroviar, care trebuie să fie corectă – în sectorul feroviar un tren de marfă plăteşte 13-14 lei/kilometru parcurs. Cât despre rovinietă, care va rămâne pentru traficul uşor, cred că şi aici putem vorbi despre o ajutstare de tarif doar în momentul în care ieşim din pandemie.
În prezent, rovinieta pentru autoturisme costă între 15 lei/săptămână şi 137 de lei/an, iar la camioane de la 54 de lei/zi la 6.000/an.