Orice rablă mai veche de 15 ani ar putea valora 3.000 de lei. Bani în mână, nu voucher pentru o maşină nouă. Atât vrea să plătească ministrul Mediului ca să le scoată de pe şosele. Şi nu sunt puţine. Mai mult de jumătate din cele peste nouă milioane de autoturisme înmatriculate în România au fost fabricate înainte de 2006. Cei care nu vor să renunţe însă la ele ar putea plăti taxe usturătoare.
Aproape cinci milioane de maşini care au în cel mai bun caz normă Euro 4 circulă încă pe străzile României şi poluează considerabil. Pentru că avem cel mai vechi parc auto din Uniunea Europeană, ministrul Mediului vrea să elimine rablele şi este dispus să plătească pentru asta. Câte 3.000 de lei pentru fiecare, aşa că ar avea nevoie de 16 miliarde de lei.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: Conform statisticilor, analizând situația, am constatat că 40% dintre mașinile înmatriculate în România au peste 17 ani. Este un procent șocant și statul trebuie să găsească soluții pe de-o parte pentru a satisface cerințele Comisiei și a avea reforme în PNRR. Pe de altă parte, pentru a reduce poluarea, mai ales în marile orașe.