5 august, Ziua internaţională a berii. Platon: Cel care a inventat berea a fost un înţelept

Ziua internaţională a berii este celebrată de iubitorii acestei băuturi, în fiecare an, în prima zi de vineri a lunii august. În 2020, ziua este marcată la data de 5 august. Ea a fost marcată pentru prima dată în anul 2008.
De la o sărbătoare iniţial restrânsă, organizată în oraşul american Santa Cruz, din statul California, evenimentul a ajuns în prezent să fie marcat în peste 200 de oraşe la nivel mondial, potrivit www.internationalbeerday.com.

Ideea unei astfel de zile a aparţinut lui Jesse Avshalomov, care, în anul 2007, a convins, împreună cu mai mulţi prieteni şi împătimiţi ai acestei băuturi, patronul unui bar local să declare ziua de 5 august drept zi a berii. Apoi, evenimentul a fost popularizat pentru a fi marcat ca o sărbătoare la nivel mondial. Astfel, în următorul an, a fost organizată o campanie de promovare în Marea Britanie şi în America de Sud.
Impactul mondial a avut loc în anul 2011, când a fost creat un site de internet, unde au fost publicate argumente ce susţineau celebrarea Zilei internaţionale a berii. La început a fost folosit un hashtag pe reţeaua Twitter, care a fost bine primit de către internauţi. Ziua a fost rapid popularizată pe reţelele de socializare, fiind creată desigur şi o pagină pe Facebook. Toate aceste acţiuni au făcut posibilă, în 2011, organizarea a 276 de festivităţi în 138 de oraşe din 23 de ţări din întreaga lume, care au fost înregistrate pe pagina www.internationalbeerday.com.

Totodată, această zi este dedicată celor care muncesc tot anul pentru a asigura producţia de bere.

Berea ocupă a treia poziţie în topul mondial al băuturilor, doar apa şi ceaiul fiind consumate în cantităţi mai mari.

Berea este o băutură alcoolică fermentată din cereale, caracterizată prin gustul amar şi compusă din patru ingrediente principale: orz, drojdie, apă şi hamei. Răcoritoare, având diferite arome, este consumată încă din vechime, potrivit unor surse care menţionează realizarea berii în Mesopotamia, în urmă cu 6.000 de ani.

La 27 aprilie 2018, Centrul de studii despre bere, sănătate şi nutriţie a publicat un studiu potrivit căruia consumul moderat de bere, adică 330 ml/zi în cazul femeilor şi 660 ml/zi în cazul bărbaţilor, poate creşte concentraţia de colesterol bun, HDL, cu aproximativ 8%. Atunci când berea este consumată cu moderaţie, concentraţiile de HDL din sânge pot creşte şi se formează acizi biliari care menţin colesterolul solubil şi previn formarea calculilor biliari, susţin reprezentaţii centrului.

Centrul de studii despre bere, sănătate şi nutriţie este o entitate cu caracter ştiinţific, avându-i ca membri fondatori pe dr. Corina-Aurelia Zugravu – lector universitar în cadrul UMF „Dr. Carol Davila”, Alin Popescu – medic primar în medicină sportivă şi consultant în probleme de nutriţie şi dr. Mihaela Begea – doctor în ştiinţe inginereşti. A fost înfiinţat în decembrie 2011.

CONTINUARE PE TVR.RO

PULSUL ZILEI

Tarif în loc de taxă de salubritate – 13,19 lei/persoană/lună din 2027. Vezi documentul cu noile reguli propuse

Vești bune pentru locuitorii județului Iași cu privire la plata serviciului de salubritate. Începând de anul viitor, taxa de salubritate ar urma să fie anulată, iar în locul ei va reveni plata unui tarif pe factură în baza unui...

Acțiuni de dezinsecție, luni și marți, la Pașcani

Țineți ferestrele închise luni si marți noaptea si evitați deplasările,  pe cât posibil. A început prima etapă din acest an de dezinsecție pe domeniul public a municipiului Pașcani. Intervențiile vor avea loc luni și marți, 8 și 9 iunie,...

Termenul în care trebuie să se încadreze absolvenții care vor șomaj. Câți bani primesc și ce alte beneficii au după finalizarea studiilor

Absolvenții care finalizează studiile în acest an au la dispoziție 60 de zile pentru a se înregistra la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, dacă vor să beneficieze de indemnizație de șomaj, cursuri gratuite de formare profesională și prime...

AUTOSTRADA BUCUREȘTI PAȘCANI PÂNĂ LA SFÂRȘITUL ANULUI

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, anunță că s-a început asfaltarea pe primii kilometri ai lotului 3 Mircești - Pașcani de pe Autostrada Moldovei. Obiectivul este ca până la finele anului să...

Competiție de karting în centrul Pașcaniului, organizată de Clubul Copiilor. Vezi clasamentul aici

Strada Ștefan cel Mare din municipiul Pașcani s-a transformat, duminică, 7 iunie, într-un  circuit de viteză. Clubul Copiilor Pașcani a organizat o nouă ediție a concursului județean „Pașcani Karting Cup”, competiție care a adunat la start 35 de copii...

Anchetă penală în cazul băiețelului agresat la grădiniță

A fost deschisă o anchetă penală pentru purtare abuzivă în cazul copilașului care a fost agresat verbal și fizic la o grădinița din municipiul Pașcani. Părinții băiețelului de 4 ani au depus plângere la poliție împotriva educatoarei, iar luni,...

Sorin Olariu nu mai este consilier local, din aprilie. Urmează Gabriela Nedelcu

Schimbări importante în legislativul pașcănean. Sorin Olariu și-a încetat mandatul de consilier local, iar locul vacant va fi ocupat de Gabriela Nedelcu, de la PSD, fost viceprimar în perioada 2016-2020. Modificările sunt făcute după ce prefectul județului Iași, Constantin Dolachi,...

Cadre didactice de la Școala Gimnazială Specială Pașcani au participat la un curs internațional Erasmus+ în Germania

C.P. În perioada 1–5 iunie 2026, trei cadre didactice de la Școala Gimnazială Specială Pașcani au participat la cursul internațional de formare „Equity in Education: Embracing Diversity in Special Needs”, desfășurat la Berlin, Germania, în cadrul Programului Erasmus+ al...

Copiii pasionați de șah se întâlnesc la Tătăruși pentru cea de-a IV-a ediției a Festivalului de șah în școală

Comuna Tătăruși devine, din nou, capitala șahului pentru o zi. Sâmbătă, 13 iunie, la baza sportivă din localitate va avea loc cea de-a IV-a ediție a Festivalului de Șah, eveniment care va reuni peste 100 de copii pasionați de...

Mirela Ancuța din Pașcani, prima femeie din România care obține gradul 5 Dang în Qwan Ki Do

Municipiul Pașcani are din nou motive de mândrie. Mirela Ancuța a devenit prima femeie din România care a obținut gradul de 5 Dang în Qwan Ki Do, o recunoaștere de prestigiu acordată după zeci de ani de performanță, disciplină...
Paşcani
cer fragmentat
21.2 ° C
21.2 °
21.2 °
66%
2.7m/s
100%
lun
20 °
mar
26 °
mie
26 °
J
27 °
vin
18 °

Niciun articol afișat