Românii ar putea avea noi reguli pentru mașini de la anul în ceea ce privește inspecția tehnică, modul de vânzare-cumpărare al autoturismelor și mai ales taxele plătite pentru a deține sau înmatricula un autovehicul. Unele dintre actele normative au primit acordul Parlamentului și au deja o dată certă pentru intrarea în vigoare, altele sunt în faza de dezbatere publică. Cert e că de la anul, mașina va fi mai greu și mai scump de administrat. Șoferii vor fi și ei supuși unor reguli mai stricte, iar amenzile vor fi mai mari.
Din data de 20 mai 2018, vor exista noi reguli pentru obținerea ITP-ului, dar și măsuri menite să descurajeze înșelătoriile pe piața auto second hand. Parlamentul a aprobat, ca pe o formalitate, fără niciun vot împotrivă și fără nicio modificare, Ordonanța Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, care se află deja în vigoare și-și produce efectele. Actul normativ introduce, în esență, noi termene pentru efectuarea Inspecției Tehnice Periodice, dă puteri sporite inspectorilor RAR și prevede reguli în ceea ce privește kilometrajul mașinilor.