Având în vedere întrebările transmise pe parcursul difuzării emisiunii „Pulsul zilei” de joi, 01 martie, realizatorului emisiunii, dl Cătălin Cojocaru, cât şi problemele aduse în atenţia noastră ulterior, prin intermediul presei locale din Paşcani, SC ApaVital SA aduce la cunoștința publicului păşcănean următoarele:
1. Asaftei Elena (tel. 07…24, str. Aleea Tineretului, bloc S2, sc. B). PROBLEMA SESIZATĂ: nu a primit ultima factura (emisă în februarie 2018) la nimeni din bloc, în condiţiile în care în acest bloc sunt contracte individuale. RĂSPUNS: ApaVital are contract de livrare a facturilor cu o firmă de curierat, motiv pentru care am redirecţionat solicitarea către reprezentanții acestei firme. În cadrul investigaţiei realizate pe teren, reprezentanţii firmei de curierat au reuşit să ia legătura cu locatarii de la şase apartamente din respectiva scară de bloc, restul nefiind găsiţi acasă. Toţi locatarii contactaţi au confirmat că au primit facturile, care le-au fost livrate în cutiile poştale, acum mai bine de două săptămâni, conform contractului. Persoana care a sesizat problema a fost la rândul ei contactată şi a confirmat că tot nu a primit factura din luna februarie, dar că a plătit contravaloarea consumului apei consumate în luna ianuarie utilizând codul de bare şi datele de identificare de pe factură veche. Având în vedere că toţi vecinii contactaţi au primit facturile la timp şi că acestea sunt distribuite la cutiile poştale, există şi posibilitatea existentei unor cauze care nu depind de firma de curierat. Pe această cale informăm pe cei peste 1600 de clienţii ai noştri din condominiile din mun. Paşcani care beneficiază de o formă de individualizare a facturării (contract individual ori convenţie individuală), precum şi pe toţi cei care locuiesc la casă şi au contract individual că pot deschide un cont pe site nostru (www.apavital.ro), şi că titularii unui card bancar pot realiza plata online a facturilor, exact în aceeaşi modalitate în care pot fi realizate plăţile online la facturile de energie electrică, gaz, internet, televiziune, telefonie fixă şi mobilă etc.
2. Popa Ioan (tel. 07…80, str. Amurgului) PROBLEMA SESIZATĂ:: datorita nivelului foarte ridicat al apei nu poate construi o fosă, pentru că aceasta s-ar revărsa. În plus, nici latrinele „ţărăneşti” nu pot fi exploatate în mod normal. Dumnealui este clientul ApaVital, întrucât la adresa respectivă are un branşament la reţeaua de apă şi solicită şi realizarea unei reţele de canalizare, la care intenţionează să se branşeze. RĂSPUNS: I s-a comunicat dlui P.I. că strada Amurgului este cuprinsă în lista străzilor unde se vor realiza noi reţele de canalizare, prin POIM, în intervalul 2018-2020
3. Năstase Neculai (tel. 07…85, bloc B11, scara C, str. M. Eminescu, nr. 10) PROBLEMA SESIZATĂ:: în spatele blocului în care locuieşte a fost amenajat un parc, care are canalizarea construită ulterior şi care a fost conectata la canalizarea existentă a blocului respectiv. A dispărut capacul de la căminul de branşament, atât de la scara aceasta, cât şi de la cea vecină din acelaşi bloc şi in căminele de branşament sunt aruncate beţe, diverse gunoaie etc.. În plus, apa amestecată cu nisip rezultată din dezgheţarea zăpezii ajunge tot în acel cămin, care astfel se colmatează şi împiedică evacuarea apelor uzate din subsolul blocului. Dl N. N. solicita curăţarea căminului şi montarea de noi capace de protecţie a căminului de branşament. RĂSPUNS: Problema dvs. a fost comunicată departamentelor ApaVital. Din câte am fost informaţi, în cel mai scurt timp societatea noastră va achiziţiona 3 plăci necarosabile, după care va realiza curăţarea reţelei publice de canalizare. Sperăm să beneficiem şi de sprijinul şi de responsabilitatea civică a locuitorilor din zonă, care sunt invitaţi să nu mai arunce diverse gunoaie (beţe, pet-uri, diverse deşeuri din plastic etc.) în reţelele de canalizare, interioare şi exterioare. De asemenea, sperăm să nu mai fie deteriorate ori să „dispară” şi aceste plăci necarosabile, care urmează să fie montate de angajaţii ApaVital
4. Andrieş Petrea (tel. 07…81, bloc N3, scara B, str. Grădiniței) PROBLEMA SESIZATĂ:: valoarea medie a diferenţelor de măsură înregistrate între indicaţia contorului de branșament şi suma citirilor repartitoarelor din apartamente a determinat la ultima citire înregistrarea unor diferenţe de aprox. 3,5 mc / apartament. RĂSPUNS: În conformitate cu prevederile legale şi contractuale în vigoare, facturarea consumurilor de apă pentru clienţii colectivi (locuitorii din condominii) se face în raport cu indicaţiile contorului de branşament, modalitatea de distribuire a costurilor la nivel de apartamente fiind strict şi exclusiv în atribuţia locatarilor respectivelor condominii. În măsura în care consideraţi necesar acest lucru, puteţi solicita realizarea unei verificări metrologice a contorului de branşament.
5. Balan Vasile Mircea (07…06, str. Mihai Viteazu) PROBLEMA SESIZATĂ:: lipsa reţelei de canalizare la adresa de mai sus. Există reţea de apă potabilă şi domnul B. V. M. este deja clientul ApaVital. RĂSPUNS: I s-a comunicat domnului B. V. M. că strada Mihai Viteazu este cuprinsă în lista străzilor unde se vor realiza noi reţele de canalizare, prin POIM, în intervalul 2018-2020
NOTA REDACTIEI: Asteptam intrebarile dvs pt administratie sau institutiile publice la numarul de telefon 0787 511 017 sau pe adresa de email [email protected] si vom incerca sa aflam cat mai repede raspunsurile .