Liceenii ieşeni au păstrat tradiţia şi la ultima etapă a simulărilor examenelor naţionale, fiind în topul chiulangiilor – în comparaţie cu mai micii lor colegi de la clasele a VIII-a.
Elevii din clasele terminale au susţinut ieri proba scrisă la disciplina Limba şi literatura română, la ultima dintre cele trei simulări ale examenelor naționale stabilite de către Inspectoratul Şcolar Județean Iaşi. Variantele au fost realizate de către o comisie coordonată de către inspectorii de specialitate, fiind respectate programele şcolare şi modelele postate pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale pentru Evaluare Națională şi Bacalaureat.
Potrivit datelor statistice ale ISJ Iaşi, din cei 8.475 de elevi de clasa a VIII-a înscrişi, au fost prezenţi 7.968, în timp ce din 6.664 de liceeni înscrişi au venit în sălile de examen doar 5.757.
„Bradul şi firul de iarbă“ – surpriza nestudiată de elevi
Varianta de subiect concepută pentru elevii din clasa a VIII-a, a avut, potrivit specialiştilor ISJ Iaşi, un grad mediu de dificultate. Primul subiect, cu un total de 42 de puncte, valorifica un text nestudiat – „Bradul şi firul de iarbă“, de Cincinat Pavelescu. Pe marginea acestuia au fost formulate cerințe vizând, în general, înțelegerea acestuia. Prima compunere le-a solicitat elevilor să argumenteze apartenența poeziei menționate la specia literară „fabulă“, urmărind anumite repere date, specifice unei astfel de sarcini de lucru. Cel de-al doilea subiect, căruia i s-au acordat 36 de puncte, a fost compus dintr-un text nonliterar, mai exact un fragment dintr-un articol despre brad, realizat într-un limbaj ştiințific. „Dacă majoritatea cerințelor de la subpunctul A verifică rigoarea cunoştințelor de vocabular, morfologie şi sintaxă dobândite în anii de gimnaziu, compunerea de la subpunctul B evidențiază şi abilitățile de a relata o întâmplare, imaginară sau reală. Considerăm că o notă minimă de cinci poate fi obținută de către elevii care mai au încă lacune în pregătire, în timp ce elevii cu o pregătire temeinică, serioasă vor fi răsplătiți cu notele aşteptate şi meritate“, arată prof. Mihaela Apetroae, inspector de limba română. În afara celor 10 puncte din oficiu, s-au acordat 12 puncte pentru redactarea întregii lucrări, distribuite pentru unitatea de compoziţie, coerenţa textului, ortografie şi punctuaţie.
Continuare pe Flacara Iasului