Iesenii cer sa fie lamuriti de ce sunt nevoiti sa plateasca la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi (CJAS). In luna iulie, peste 80 de ieseni au solicitat, prin Telefonul Verde, informatii privind plata retroactiva pentru activitati independente, chirii sau conventii civile. Diversele nemultumiri au fost rezolvate fie direct prin informatii oferite prin telefon, fie prin programarea la audienta. Peste 30 de asigurati ieseni au reclamat neconcordantele aparute in urma transferurilor facute de Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF).
De exemplu, la CJAS unii asigurati apar fara debite, iar la ANAF sunt in evidenta cu debite. Reprezentantii CJAS sunt de fiecare data receptivi la problemele reclamate de asigurati si in limita disponibilitatii, incearca sa elimine erorile aparute in sistem sau sa explice concret ce optiuni au iesenii nelamuriti.
Tot in luna iulie, peste 25 de ieseni s-au interesat de modul in care isi pot recapata privilegiul de asigurat. In continuare raman la fel de multi ieseni care cer sa intre in audienta pentru a-si expune problemele referitoare la dispozitivele medicale nedecontate de CJAS.
Nici in luna iulie nu au lipsit iesenii care s-au plans ca s-au trezit peste noapte scosi din listele de asigurati fara acordul acestora. Vestea au aflat-o abia in momentul in care au fost nevoiti sa scoata bani din buzunar daca aveau nevoie de o consultatie sau de o reteta compensata. In total, in luna iulie, au fost inregistrate 208 audiente, petitii si sesizari prin Telverde. sursa bzi.ro