Banii din PNRR alocați infrastructurii din România nu ajung pentru Autostrada Moldovei, dacă s-ar construi exclusiv cu acești bani.
Doar acest A7, care va lega Ploiesti – Pașcani prin 130 km, costă cât întreaga sumă de bani ce o vom primi prin programul național de redresare si reziliență, spune Dan Radu de la Organizația Mișcarea Moldova, invitat in emisiunea Desteptarea României, la Europa FM.
”Am văzut că în PNRR există 4,5 miliarde de euro prevăzuți pentru autostrăzi, ori A7 este prins integral acolo, de la Ploiești până la Pașcani. Asta ar însemna să consume toată suma respectivă autostrada A8, care pleacă de la Iași și se oprește la Târgu Mreș și are 311 kilometri, la un cost mediu de 15 milioane de euro pe kilometru, te duce la 4 miliarde și ceva. La fel, în sud, Ploiești-Pașcani are vreo 320 de kilometri, vreo 4 miliarde și ceva.”
De 3 ani, în zona Moldovei a luat naștere un proiect civic prin care oamenii cer autostrada A7, care este încă în faza de schiță.
Ascultătorii Europa FM au fost invitați să spună dacă e de ajuns să faci o autostradă ca să scoți din sărăcie zona Moldovei. Iată ce au răspuns și ce soluții au propus:
”Nu este suficient, adică nici nu ar trebui să ne punem întrebarea: Este sufient să facem o autostradă? Nu, este obligatoriu, trebuia să avem.
Diferența la vest, în Uniunea Europeană, către Est, se vede foarte mult. La fel cum se vede și în România.
Moldova, sudul Munteniei, Oltenia, sunt pentru România așa cum e România pentru Uniunea Europeană. O Moldovă mai bogată, Bucureștiul ar putea fi mai puțin interesant și poate nu ar mai fi atât de aglomerat. Adică nu ar mai veni moldovenii aici, hai, zi-o și pe asta! Ar veni, dar mai puțini. S-ar mai echilibra, s-ar dezvolta mai mult iașul, sau poate un alt oraș mare din Moldova.
Ideea este că, dacă s-ar dori, eu nu concep nici un scenariu că nu s-ar putea face”.