Intr-un interviu pentru Agenda Constructiilor, directorul CNIR, Gabriel Budescu a anuntat ca, in urmatoarea perioada, cele trei tronsoane de la Targu Neamt la Iasi ale Autostrazii A8 Targu Neamt – Iasi – Ungheni sunt o prioritate „zero”, pentru ca, dupa finalizarea Autostrazii A7 Ploiesti – Pascani, DN 28 Pascani – Iasi, oricum foarte aglomerat, va prelua un flux si mai mare de trafic.
Acesta a mentionat obiectivele CNIR pentru urmatoarea perioada din zona Moldovei: „Pana la sfarsitul acestui an ne propunem sa atribuim toate contractele lansate in licitatie in 2024 si 2025, respectiv: 7 loturi/ tronsoane ale Autostrazii Unirii (A8), cele doua contracte pentru Drumurile Expres Focsani – Braila si Bacau – Piatra Neamt si inceperea etapelor de proiectare/ studiu de fezabilitate pentru proiectele deja atribuite. Pentru 2026, in functie de evolutia procedurilor de achizitie, ne dorim sa inceapa executia pe loturile Autostrazii A8”, a precizat Gabriel Budescu.
Stadiul A8 din acest moment este:
Autostrada Targu Mures – Targu Neamt, Sectiunea ll: Miercurea Nirajului – Leghin, proiectare si executie cu urmatoarele loturi:
• Lotul 1C Sarateni – Joseni, in procedura pentru semnarea contractului;
• Lotul 1D Joseni – Ditrau, contract atribuit;
• Lotul 2A Ditrau – Grinties, contract semnat, Ordin de incepere pentru perioada de proiectare;
• Lotul 2B Grinties – Pipirig, in etapa de evaluare a ofertelor.
• Autostrada Targu Neamt – lasi – Ungheni; pentru primele doua tronsoane, de la Motca la Letcani, ofertele constructorilor sunt in evaluare, iar pentru urmatoarele trei tronsoane de la Letcani la Ungheni (frontiera Republica Moldova), ofertele se depun in iulie, august si septembrie.