Contractul pentru primul tronson al Autostrăzii A8, între Târgu Neamț și Iași, a fost contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Contestația a fost depusă de Asociația formată din firmele SA & PE Construct SRL (lider), Tehnostrade SRL, Spedition UMB și Euro-Asfalt, unde este implicat Dorinel Umbrărescu, supranumit regele asfaltului.

Acest contract, cu o valoare de aproape 4,76 miliarde lei, vizează proiectarea și execuția tronsonului 1 al Autostrăzii A8 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, parte din drumul care va lega Moldova de restul țării printr-o infrastructură modernă.
Contractul era atribuit către Danlin XXL
Pe 30 octombrie Compania Națională de Investiții Rutiere anunța că a atribuit Asocierii Danlin XXL (Lider) – Groma Hold Ltd – Intertranscom Impex – Evropeiski Patishta contractul pentru construirea primului tronson al Autostrăzii A8 Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni.
„Asocierea de constructori din România și Bulgaria a fost declarată câștigătoare cu o ofertă de 4,76 miliarde lei, iar contractul de proiectare și execuție poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații. Durata totală de realizare a acestui tronson este de 46 de luni din care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție lucrări”, se arăta în anunțul de la finalul lunii trecute.
,,Constructorul acestui prin tronson al Autostrăzii Moțca-Iași-Ungheni și-a asumat, conform documentației din licitație, să prioritizeze execuția unui segment cu o lungime de 5,5 kilometri pentru a asigura legătura între Moțca, DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii-A8, lotul Leghin-Târgu Neamț și Autostrada Moldovei A7, secțiunea Bacău-Pașcani. Acest segment trebuie realizat, cu prioritate, în termen de 12 luni pentru sincronizarea proiectelor.“ a declarat atunci directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
