1 C
Paşcani
duminică, decembrie 15, 2024

Guvernul a renunțat oficial la bucata de autostradă Lețcani – Târgu Frumos – Moțca. A8 ar putea fi aruncată la coș

Ministrul Transporturilor anunță că a fost luni la Bruxelles pentru a convinge oficialii europeni să accepte finanțarea unor tronsoane de autostradă. De pe listă lipsește însă chiar bucata pe care ministrul Cătălin Drulă o declara ”catastrofă din cauza numărului uriaș de accidente”, Lețcani – Târgu Frumos. Vedeți mai jos despre ce autostrăzi recunoaște șeful MT că a vorbit la Bruxelles:
”Am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR.
Am discutat aplicat despre:
+ Autostrada A7: Ploiești – Pașcani;
Autostrada A8: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani;
+ Autostrada A3: Nădășelu – Poarta Sălajului;
+ Autostrada A1: Marginea – Holdea.
Sunt proiecte mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare.
Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni, iar PNRR este o sursă vitală de finanțare pentru țara noastră.
Privesc cu încredere către finalizarea negocierilor dintre România și Comisia Europeană și mărturisesc că sunt nerăbdător să ne apucăm de construit”, a scris Cătălin Drulă.
Unii activiști proautostradă se revoltă, alții îl aplaudă pe ministru
Imediat activiștii de la ”Împreună pentru A8” au explodat pe Facebook, chiar pe contul ministrului Ttansporturilor.
Irinel Bucur: ”Despre Iasi – Tg Frumos, nimic nimic?
Dobrean Sabin: ”N-au murit inca destui oameni si nu au mai ramas copaci de perdele verzi si prize pentru statii de incarcare. La transportul urmator.
Catalin Urtoi: ”Despre Tg. Frumos – Lețcani nimic?”
În schimb reprezentanți ai ”Moldova vrea Autostradă” au apreciat anunțul ministrului Transporturilor
E moartea A8?
Susținerea la Bruxelles doar a ”capetelor montane” ale autostrăzii A8, Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani, nu ar fi o veste rea deloc dacă documentația ar fi în regulă. Numai că hârtiile pentru aceste bucăți din A8 sunt departe de a fi finalizate iar forajele sunt incomplete și parțial alterate. Deci proiectul nu e deloc ”matur” și riscăm să nu fie introduse spre finanțare prin PNRR nici aceste ”capete montane”. În consecință, autostrada Iași – Târgu Mureș riscă serios să nu primească acum finanțare prin PNRR și, consecință, există un risc și mai mare ca proiectul să fie abandonat (costă circa 6,5 miliarde euro, bani pe care statul român nu prea poate să-i aloce din bugetul central).

Recomandări