Legislativul păşcănean s-a intrunit, luni, în şedinţă extraordinară pentru a aproba studiile de oportunitate, regulamentele de funcţionare şi caietele de sarcini ale serviciilor de măturat stradal, deszapezire şi dezinfecţie/deratizare. Documentele sunt necesare pentru ca în următoarea etapă, cele trei servicii să fie delegate unei societăţi pentru a fi prestate. Se aşteaptă ca, cel mai probabil în şedinţa de lună viitoare, ele să fie delegate direct societăţii locale de salubritate – CLP Ecoserv SRL, rămasă fără colectarea şi transportul gunoiului şi transformată din societate pe acţiuni în societate cu răspundere limitată.
În sala au fost prezenţi doar 14 consilieri locali iar unele proiecte au fost aproabate doar de consilierii PSD şi PMP.
Privitor la activitatea de măturat şi spălatul drumurilor şi trotuarelor aflate pe domeniul public, consilierii au fost interesaţi de valoarea redeventei – unii considerând că 3% este prea mică, dacă vor fi întreţinute şi drumurile ne asfaltate şi dacă serviciile pot fi prestate noaptea sau dimineaţa devreme.
Directorul de la salubritate a explicat că unele străzi centrale sunt măturate si de trei ori pe săptămână iar cele ne asfaltate sunt întreţinute o dată pe lună. Leonard Ursu a atras atenţia că unele lucrări executate de societatea de salubritate nu au fost decontate de Primărie şi că peste 60% din reclamaţiile primite de la pascaneni sunt anonime. După aprobarea noului regulament, societatea va trebui să aibă un registru de reclamaţii, cu toate datele de identificare.
În ceea ce priveşte deratizarea şi dezinsecţia, ele trebuie făcute în acelaşi timp, atat pe domeniul public cât şi la subsolurile blocurilor. În locurile publice, serviciile vor fi prestate cel mai probabil de societatea de salubritate, iar nota de plată va fi achitata de la bugetul local. La subsolurile blocurilor cheltuielile vor fi decontate de asociaţiile de proprietari, operatorului local sau altei societăţi avizate de Direcţia de Sănătate Publică.
Totuşi din regulamentul prezentat se înţelege că lucrările din subsoluri pot fi făcute dor de operatorul desemnat, adică şi cu bani de la bugetul local. Unii consilieri dar şi primarul au explicat că locatarii şi societăţile private nu pot fi obligaţi să contracteze astfel de servicii, doar cu societatea Consiliului Local şi că nu pot fi cheltuiţi bani publici pe domeniul privat, cu excepţia cazurilor speciale, atunci când Primăria este obligată să intervină.
Proiectul nu a fost bine pregătit şi ar trebui modificat, a fost concluzia majorităţii unor aleşi locali. Din acest motiv unii s-au luat la ceartă. Consilierul Sorin Olariu de la PMP a reproşat celor din opoziţie că nu lucrează în comisiile de specialitate, pentru a fi făcute modificările necesare.
Regulamentele şi caietele de sarcini au fost aprobate şi urmează delegarea serviciilor, cel mai probabil prin încredinţare directă, societăţii locale de salubritate.