0.6 C
Paşcani
joi, decembrie 26, 2024

Ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă: „Drumurile nu sunt gratis!”

După ce a eliminat infrastructura ieșeană din PNRR, după ce a considerat că tronsonul Iași- Târgu Frumos din cadrul Autostrăzii Unirii nu merită alocarea niciunui ban din același PNRR, după ce a anulat orice șansă a Iașiului și a Moldovei la dezvoltare, ministrul Transporturilor și Infrastructurii se face acum din nou remarcat, cum altfel, decât printr-un alt panseu cu pretenții de axiomă în materie de gestionarea sectorului transporturilor din România.
Ținând cont de numeroasele realizări pe care le are în calitate de Ministru al Transporturilor și Infrastructurii, dublate de o expertiză excepțională care îl recomandă pentru orice altceva numai pentru postul pe care îl deține nu, parcă îl și văd pe ministrul userist Cătălin Drulă cum, noapte de noapte, se perpelește, întrebându-se: „Oare, ce mai pot face, ce mai pot declara mâine dimineața pentru ca, într-o vreme în care pentru orice stat civilizat infrastructura rutieră este deja o banalitate, să mai găsesc niște scuze, niște explicații și, mai ales, să abat atenția de la ce contează, timp în care să mai cresc taxele și să mai pun bețe-n roate?!”
Ei bine, după una din nopțile lui albe, ținut treaz de griji și profund frământat de binele național, ministrul drumurilor noastre toate, Cătălin Drulă, zis și campion la PNRR, a găsit!
Drumurile nu sunt gratis!!
Atenție, nouă tuturor, cei care ne rupem mașinile în gropi, suntem victimele accidentelor și poluării unei infrastructuri subdezvoltate, plătim taxe care nu se justifică cu nimic în calitatea infrastructurii, ne pierdem ore în sir în ambuteiaje și suntem datori să suportăm zi de zi mitul autostrăzilor și al planurilor mărețe care sunt mereu plasate într-un univers paralel al unei guvernari care mereu „o să….”, dar niciodată „am făcut” și „facem”.
Ei bine, stimați ieșeni, de la ministrul userist al Transporturilor citire:
„…..drumurile nu sunt gratis. Aşa cum sunt ele în România şi totuşi reţeau de autostrăzi creşte. Iată, spuneam că la sfârşitul anului ajungem la 1.000 de km în operare.”
Le vedeți, nu? Mai ales, cred că vedeți acum Autostrada Unirii care a crescut din promisiuni și amânări ca Făt-Frumos, dar care, nu știu cum, în realitate, tot întârzie să apără, grație managementului fabulos și eternelor găselnițe penelisto-useriste!
Vedeți, sper, și șoseaua de centură a Municipiului Iași.
Vedeți cum poluarea scade, cum accidentele nu se mai produc și cum, practic, zburăm pe drumurile Moldovei. Faptul că suntem izolați intenționat, că ni se servesc doar neadevăruri pe bandă rulantă și scuze cred că este doar în imaginația noastră!
Autostrada Unirii există! În plus, drumurile nu sunt gratis! Dar, stați, asta cred că știați deja. Că doar cine altcineva în afară de noi plătește pentru miile de kilometri de autostrăzi imaginare și pentru salariile privilegiaților din domeniu care sunt pe cât de mari, pe atât de nemeritate și de reale!
Serios, domnule Ministru Drulă?
Drumurile nu sunt gratis?! De aceea, ce v-ați gândit dumneavoastră în marea mărinimie? Să ne mai faceți un favor!
Motiv pentru care, transportatorii rutieri vor plăti rovinieta în funcţie de distanţa parcursă, iar pentru ceilalți participanți la trafic se pregătește o ajustare de preț. În limbaj penelisto-userist, prin ajustare înțelegându-se o mică mărire, că doar avem de unde.
În condițiile în care viteza medie de circulație în România este de 40-45 de kilometri la oră în trafic național!
În condițiile în care costurile operaționale pentru industria de transporturi sunt și așa costisitoare, iar ministrul Drulă nu justifică măsurile intenționate prin niciun studiu de impact și de nevoi.
Ca să nu mai vorbesc de faptul că persoanele fizice nu ar trebui sub nicio formă afectate de o asemenea măsură!
Sunt curios, spre exemplu, cum ar trebui să mai plătească în opinia Ministrului Drulă toți cei care stau cu orele în traficul infernal dintre Iași și Târgu Frumos! Suplimentar de ce plătesc acum cu banii, timpul și viața lor!
Domnule Ministru Drulă, campionul autostrăzilor imaginare, ce studiu de impact și de nevoi ați realizat dumneavoastră?!
Știți, cumva că, înainte de a spune ziua ce visați noaptea, ca să aplicați astfel de măsuri este necesară creșterea vitezei medii de circulație la nivel național?
Iar, ghinion, această creștere se face numai cu o condiție. Realizarea infrastructurii de care sunteți răspunzător în mod direct!
Ce ziceți?!
Puteți?!

Deputat de Iași,
Vasile Toma

Recomandări