In ședința de Executivului de joi, 7 noiembrie, a fost adoptată o nouă Hotărâre de Guvern cu aplicabilitate pe Codul Fiscal, care aduce clarificări cu privire la mai multe măsuri luate prin Legea 296/2023, dar mai ales Ordonanța 115/2023. Ambele au cuprins modificări legislative complexe, care au avut un impact major asupra regimului fiscal de la 1 ianuarie 2024, însă atât mediul de afaceri, cât și contabilii care s-au lovit direct de noile măsuri, au trebuit să treacă prin nenumărate reveniri și corecții pe parcursul anului după publicarea formei finale a actelor normative.Hotărârea de Guvern adoptată joi, 7 noiembrie, care urmează să fie publicată în Monitorul Oficial, este doar ultima dintr-o serie de „cârpeli” fiscale la acte normative precedente pe care Guvernul le-a publicat în ultimul an.
Ziare.com a consultat experți și reprezentanți ai mediului de afaceri care au detaliat rolul și logica ultimelor modificări în contextul mai larg al unei reforme fiscale aflată în plină desfășurare în ultimii ani și care a produs numeroase probleme pe parcurs, de la sincope procedurale lămurite prin Ordonanțe de Urgență emise de Guvern în 2023 și 2024, la lacune grave în procesul de digitalizare fiscală și până la o creștere simțitoare a numărului de insolvențe în mediul privat din cauza modificării bruște a regimurilor de impozitare.