Administrația locală din Pașcani ar avea nevoie de 15-20 milioane de lei din bugetul local pentru a cofinanța proiectele de investiții începute din fonduri europene și pentru derularea contractelor finanțate integral din bugetul public. Claudiu Bodoașcă a atras atenția că excedentul bugetar din ultimii ani de zile a fost cheltuit aproape în totalitate.
Precizările au fost făcute de reprezentanții Primăriei în cadrul conferinței săptămânale. La acestea se adaugă și finanțările care urmează să fie obținute prin PNRR.
Discuțiile au loc în contextul pregătirii proiectului de buget pentru anul 2025. Se lucrează deja la listele de achiziții publice, planul pentru anul viitor urmând să fie publicat în următoarele săptămâni. Primarul a precizat că nu toate solicitările sefilor de servicii și compartimente vor fi finanțate deoarece cererile sunt mult mai mari decât bugetul prognozat.
În același context, primarul a mai spus că taxele și impozitele colectate de la cetățeni nu sunt suficiente decât pentru acoperirea unor cheltuieli de funcționare și că salariile sunt plătite din alte surse cum ar fi de exemplu cotele defalcate repartizate de Guvern bugetului local. Edilul a subliniat că pentru investiții nu mai rămân decât maxim zece milioane de lei pe an, iar restul banilor trebuie luați din finanțări europene. În acest an, Primăria a avut investiții de peste o sută de milioane de lei din fonduri europene, a precizat Marius Pintilie.
Menționăm că peste câteva săptămâni de zile, în ședința care va avea loc cel mai probabil între Crăciun și Anul Nou vor fi supuse aprobării taxele și impozitele locale pentru anul 2025. Conform documentului supus dezbaterii publice, primarul a propus indexarea taxelor și impozitelor cu 10,4%.
Taxa de salubritate pentru persoanele fizice, va crește de la 13 la 15 lei/persoană pe lună, iar pentru persoanele juridice de la 4,5 lei la 5 lei/angajat pe lună sau de la 365,9 lei/tonă la 404 lei/tonă.
Noile taxe sunt cuprinse în proiectul care a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei.
Proiectul ar fi trebuit discutat și aprobat în luna aprilie, înainte de alegerile locale conform calendarului fiscal. La acea vreme, primarul a refuzat dezbaterile pe aceste teme din motive electorale.