Prefectura a demarat o campanie de combatere a birocraţiei din administraţia publică locală. În cadrul acesteia, vor fi verificate măsurile aplicate de primării pentru aplicarea unei hotărâri de guvern adoptate în acest scop.
„Este vorba de un act normativ intrat în vigoare încă din anul 2004. Aşadar, despre o perioadă suficientă de timp în care aceste obligaţii trebuiau implementate. Într-o primă etapă, cea mai importantă, ne vom axa pe consilierea instituţiilor, în sensul conformării la respectarea prevederilor legale. Doar în ultimă instanţă, pentru cei care nu vor lua măsuri de intrare în legalitate, se poate apela la aplicarea de sancţiuni. Important pentru noi este să ne asigurăm că toate aceste măsuri menite să vină în sprijinul cetăţeanului sunt implementate fiecărei instituţii, fie primărie, fie serviciu public deconcentrat“, a declarat prefectul Marian Grigoraş.
Primăriile şi instituţiile publice trebuie să asigure respectarea programului de lucru cu publicul, să afişeze modele de completare a cererilor, ca şi numele persoanelor cu funcţii de conducere şi a programului de audienţe al acestora şi al persoanelor însărcinate cu relaţia cu publicul.
Continuare pe Ziarul de Iasi