Bazinul de înot ar urma să fie dat în administrarea Clubului Sportiv Municipal Pașcani, iar organigrama va fi modificată în acest sens. Deocamdată nu se știe când și care va fi impactul bugetar pentru asigurarea costurilor de funcționare, deoarece Primăria Pașcani nu a întreprins nimic în acest sens. Nu a fost clarificată nici problema personalului care ar urma să asigure funcționarea bazinului și nici nu a fost aprobat un regulament de funcționare. Nici directorul CSM Pașcani nu știe nimic despre bazinul de înot. El susține că la sfârșitul lunii va avea loc o ședință a Consiliului de Administrație unde va solicita clarificări în acest sens. În momentul de față, pe organigrama CSM sunt 16 posturi, dintre care doar 8 sunt ocupate, iar noi angajări nu pot fi făcute în contextul măsurilor de austeritate, a mai spus directorul CSM Pașcani.
În acest context, lucrările de la bazinul de înot au fost finalizate. Urmează să fie făcută recepția finală și să fie obținut avizul de la ISU, cel mai probabil până la sfârșitul lunii septembrie a.c. Dacă până atunci Primăria va rezolva problemele de funcționare, atunci bazinul va fi dat în folosință la timp.
CUM AU FĂCUT ALȚII!
O investiție similară a fost făcută la Rădăuți. Aici, bazinul de înot este deschis de la ora 11:00 până la ora 20:00, de luni până vineri și duminica, iar sâmbăta de la ora 9:00 dimineața. Accesul se face pe baza unor abonamente cu tarife stabilite de Consiliul Local: 250 lei pentru adulți – 12 ședințe de câte o oră și 175 lei pentru copii – 12 ședințe de câte o oră. Pentru abonamentele de două ore, tarifele sunt duble. Și aici bazinul a fost dat spre administrare clubului sportiv din localitate. Costurile lunare de funcționare se ridică la aproximativ 100.000 lei, conform administratorului bazinului. La Rădăuți, doar o parte din cheltuieli sunt asigurate din încasări, circa 30%, iar restul de la bugetul local. Organigrama ar trebui să aibă cel puțin 7 salariați: 2 la recepție, 2 îngrijitori, 2 salvamari și 1 administrator, care lucrează în schimburi. De asemenea, pentru întreținerea apei, la Rădăuți a fost contractată o firmă de specialitate.
Investiția a fost realizată de Compania Națională de Investiții, în cadrul unui program național cu destinație principală pentru uz didactic, nu competițional. Pentru funcționarea lui, administrația locală trebuie să asigure sumele necesare acoperirii cheltuielilor și salariații pentru întreținerea bazinului.
Menționăm că certificatul de urbanism a fost emis în noiembrie 2018, iar terenul a fost predat de municipalitate prin HCL nr. 67 din 23 martie 2019. Obiectivul este amplasat la stadionul municipal și ar urma să fie administrat cel mai probabil de Clubul Sportiv Municipal.