luni, octombrie 20, 2025
8.6 C
Paşcani
Login

Problemele cu investițiile, decontate de primar și viceprimar. Consilierul Ionuț Prodan: Avem viceprimar?

Problemele întâmpinate de Primăria Pașcani în finalizarea și darea în folosință a unor investiții stârnesc tot mai multe reacții în rândul consilierilor pașcăneni, mai ales a celor din opoziție. Este vorba despre Piața Agroalimentară din zona Vale, unde ISU a refuzat să dea avizul de funcționare, noul cimitir, unde au fost găsite decontări ilegale, grădinița reabilitată care nu poate fi dată în folosință din cauza unor senzori de fum puși greșit, și modernizarea Palatului Cantacuzino, proiect blocat, unde primarul a anunțat recent rezilierea contractului. Consilierul Ionuț Prodan de la PSD susține că responsabili de aceste probleme ar fi chiar primarul și viceprimarul municipiului, pe motiv că nu ar fi verificat permanent parcursul lucrărilor.

Consilierul Ionuț Prodan: Avem viceprimar?

De asemenea, consilierul Prodan susține că viceprimarul ar trebui să își desfășoare activitatea mai mult în stradă, nu în birou, având în vedere că este bine plătit din banii pașcănenilor.

Aceleași critici au fost aduse și de consilierul Sorin Olariu, prezent în cadrul emisiunii „Pulsul Zilei”. El a spus că astfel de probleme sunt și din cauza lipsei de comunicare din partea reprezentanților administrației locale, dar și a unor interese personale.

Bodașcă: Am în coordonare compartimente și proiecte importante!

„În replică, viceprimarul Claudiu Bodască a precizat că activitatea sa se desfășoară conform atribuțiilor date de primar. Coordonează șapte servicii și compartimente importante, dar și o serie de proiecte de investiții.

D-nul Prodan arată că nu cunoaște prevederile Codului Administrativ , felul în care funcționează executivul unui UAT și își însușește cutume , ce nu au legătură cu realitatea. Face acest lucru prin raportare la persoana domniei sale și a viceprimarilor din trecut, considerând că activiatea unui viceperimar se rezumă doar la a monitoriza servicii de administrare a domeniului public, servicii ce sunt coordonate de Sef serviciu si maiștri și care nu necesită cunoștinte aprofundate în cee ce privește activitatea executivă a unui UAT.
Conform Codului Administrativ, primarul poate delega unele atribuții viceprimarului.
•⁠ ⁠Prin dispoziția nr.2052/05.12.2024, primarul municipiului Pașcani mi-a delegat coordonarea urmatoarelor compartimente din cadrul aparatului de specialitate:

•⁠ ⁠Direcția Economică;
•⁠ ⁠Compartiment Programe europene;
•⁠ ⁠Compartiment Achiziții publice;
•⁠ ⁠Compartiment Sport_Cultură, Culte;
•⁠ ⁠Compartiment Implementare Managementul Calitații;
•⁠ ⁠Compartiment Asociatii de proprietari;
•⁠ ⁠Compartiment administrativ.

Așa cum se poate observa, am în coordonare compartimente importante în funcționarea unui UAT :
•⁠ ⁠Directia economică ,ce trebuie sa asigure un echilibru bugetar între venituri și cheltuieli. În ultimii 5 ani UAT Municipiul Pașcani nu a avut probleme în cee ce privește aigurarea fluxului de numerar pentru cheltuielile de funcționare și investiții, având în plus, în fiecare an, un excedent consistent.
•⁠ ⁠Compartiment Programe europene, un compartiment foarte important, ținând cont de faptul că municipiul Pașcani, din venituri proprii , nu poate realiza foarte multe investiții. În acest moment municipiul Pașcani are semnate contracte de finanțare, din fonduri nerambursabile, de peste 25 milioane euro și se pregătește să semneze alte contracte de finanțare ,din fonduri nerambursabile , aferente PR 2021-2027, de peste 21 milioane euro.

Coordonez direct, ca manager de proiect, numit prin Dispozitie de primar:

•⁠ ⁠Construire Gradinita nouă, Reabilitare Sala de sport și Aleea Parcului – proiect aflat în etapa finală .
•⁠ ⁠Achiziție autobuze electrice – proiect aflat în etapa finală
•⁠ ⁠Eficiență energetică corpuri scoala Colegiul Unirea – proiect aflat în etapa finală
•⁠ ⁠Eficiență energetica corp Liceul Miron Costin – în curs
•⁠ ⁠Eficiență energetică Liceul Nicolae Iorga – în curs
•⁠ ⁠Achiziție și montaj Insule ecologice – proiect aflat în etapa finală
•⁠ ⁠Achiziție și montaj echipamente pentru reducerea infecțiilor nosocomiale – proiect finalizat

Coordonez activitatea pentru depunere cereri de finanțare pentru PR 2021-2027:
•⁠ ⁠Reabilitare Gradinita 3 – contract de finanțare semnat;
•⁠ ⁠Reabilitare străzi pe care circulă transportul public local – cerere de finanțare depusă, răspuns la clarificări, așteptăm semnarea contractului de finanțare;
•⁠ ⁠Eficiență energetică Colegiul Mihail Sadoveanu- suntem în etapa de depunere cerere de finanțare;
•⁠ ⁠Eficiență energetică cladiri rezidențiale – a fost publicat în dezbatere publică ghidul de finanțare .

O altă activitate, ce nu se regăseste nicaieri, dar pe care o coordonez, este relatia cu AFM. Municipiul Pașcani , pâna în anul 2021, nu era eligibil pentru fonduri puse la dispoziție de AFM. Am reușit să deblocăm situația și să accesăm 3 Programe:
•⁠ ⁠Stații de reîcarcare autovehicule electrice- contract de finanțare semnat, contract de lucrări semnat
•⁠ ⁠Reabilitare iluminat public în cartiere- contract de finanțare semnat, achiziție de lucrări în curs, am trecut de faza contestațiilor la CNSC
•⁠ ⁠Rabla local- peste 80 de locuitori din municipiul Pașcani au beneficiat de stimulant casare autovehicule

Am exemplificat o parte din activitățiile doar a două compartimente, mă opresc aici deoarece dacă aș continua să explic și activitatea din celelate compartimente, sun convins că, d-nul Prodan, la nivelul domniei sale de înțelegere actual, va cădea într-o confuzie abisală.”

Edilul municipiului nu a răspuns acestor critici.

Menționăm că primarul Marius Pintilie beneficiază de un venit brut lunar de 21.977 lei, iar viceprimarul de 18.596 lei, din taxele și impozitele pașcănenilor.

Recomandări