1.4 C
Paşcani
joi, decembrie 5, 2024

Pulsul Pascaniului la fabrica de modernizare a trenurilor

Electroputere VFU Paşcani, fosta Remar SA Paşcani nu se confruntă cu probleme financiare, aşa cum au scris unele ziare locale şi judeţene acum câteva zile. Cel puţin aşa susţine directorul societăţii, Cătălin Cornea, cel care a avut astăzi amabilitatea să fie gazda unei echipe de la TV BIT. El a spus că a măsura de reducere a timpului de lucru de la 5 la 4 zile est temporară în raport cu portofoliul de comenzi şi că nu au fost făcute disponibilizări în ultima perioadă, cei care au plecat acasă fiind muncitorii a căror contracte de muncă pe perioada determinata, au expirat.
Directorul societăţii a vorbit şi despre trenul modernizat în atelierele din Paşcani, pentru Republica Moldova, precum şi de tramvaiul care circulă deja în municipiul Iaşi. El a spus că cele două autovehicule modernizate au deschis calea pentru negocierea de contracte importante pentru viitorul societăţii, atât cu state din Europa cât şi cu beneficiari de pe alte continente. Cât despre criticile şi reacţiile publice pe marginea trenului şi tramvaiului care au fost modernizate la Paşcani, Cătălin Cornea apreciază că au fost exagerate sau neadevărate, probleme apărute fiind rezolvate, o dovadă în acest sens fiind faptul că beneficiarii şi-au menţinut comenzile iar alţii şi-au manifestat interesul de a încheia noi contracte.

Privatizarea CFR Marfa a fost un alt subiect discutate de reporterii TV BIT cu reprezentanţii fostei societăţi Remar. El a spus că acesta privatizare ar putea să aduca beneficii păşcănenilor prin realizarea de noi investiţii şi de locuri de muncă.

Menţionăm că VFU Paşcani are cca 780 de salariaţi. Societatea contribuie cu peste 5 miliarde de lei vechi la bugetul local fondul de salarii fiind de peste 11miliarde de lei vechi pe lună, bani care , de asemene se regăsesc în circuitul financiar al oraşului.

 

Orizont.info

Recomandări