Cadrele didactice care predau la clasa pregatitoare vor trebui sa intocmeasca la sfarsitul anului scolar rapoarte de evaluare pentru fiecare elev. Metodologia privind intocmirea unui astfel de raport a fost publicata recent pe site-ul Ministerului Educatiei.
Potrivit documentului, raportul trebuie sa sintetizeze informatii privind dezvoltarea fizica, socio-emotionala, cognitiva, comportamentala si a atitudinilor specifice de invatare in cazul fiecarui copil. Invatatorii trebuie sa completeze acest raport, in baza observatiilor facute de-a lungul intregului an scolar, in luna mai.
Pentru o oferi informatii cat mai relevante despre dezvoltarea in ansamblu a micutilor, invatatorii trebuie sa se consulte sau sa colaboreze cu profesorul psihopedagog al scolii, cu medicul unitatii, cu un logoped, cu alte cadre didactice de la clasa si cu parintii. Rapoartele mentionate vor fi inmanate conducerii scolii, iar copii ale acestora parintilor si vor fi pastrate in arhiva unitatii pe toata perioada de scolarizare a elevilor.
Cadrele didactice iesene sustin ca raportul de evaluare solicitat de minister pentru fiecare copil intrat in invatamantul primar nu reprezinta tocmai o noutate. Si pana acum invatatorii primeau informatii despre dezvoltarea si abilitatile micutilor care veneau de la grupa pregatitoare din gradinita, in clasa I la scoala.