„Performanța înseamnă să aduci un elev de la nota 3 la nota 5, nu doar să îi duci la olimpiadă”, explică Laviniu Adrian Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar (USLIP) Iași, în contextul în care Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, propune implementarea unor indicatori de performanță care să recompenseze activitatea profesorilor, nu doar în cadrul competițiilor, ci și în zone defavorizate.
Contactat de reporterii „Ziarul de Iași”, Lăcustă, liderul USLIP Iași, a subliniat că performanța în educație nu trebuie evaluată exclusiv prin rezultatele obținute la olimpiade, ci și prin progresul făcut în medii defavorizate, cum ar fi mediul rural, unde profesorii se confruntă cu elevi provenind din familii cu probleme socio-economice. În aceste condiții, îmbunătățirea rezultatelor elevilor poate fi chiar mai relevantă decât excelența în competițiile educaționale.
„Performanța în învățământ înseamnă mult mai mult decât olimpiade. În general, «performanța», în calitate de concept în educație, este destul de greu de definit. Este normal să găsești indicatori de performanță și în medii mai puțin favorizate, cum ar fi mediul rural, pentru că acolo lucrezi cu elevi care provin din medii cu probleme socio-economice și poate, uneori, performanța pe care o faci cu aceștia în materie educațională poate fi chiar mai relevantă decât o olimpiadă, în anumite situații”, a declarat Laviniu Lăcustă.
Acesta a mai explicat că performanța poate însemna și îmbunătățirea rezultatelor unui elev cu doar câteva puncte.
„Peformanța poate să însemne, de exemplu, la modul real, că reușești să aduci un elev de la 3 la 5 sau de la 5 la 7, evident, dacă ai ca fundament o bază reală de analiză. Aș fi de acord cu abordarea aceasta, pentru că este una corectă. Așa cum spuneam, performanța este un concept destul de complex, în condițiile în care ne referim la învățământ și necesită mai multă atenție”, a completat președintele USLIP Iași.