Pandemia COVID-19 a început să schimbe major viaţa oamenilor. Ca soluţie la distanţarea socială impusă de stat, multe persoane au apelat la instrumente digitale pentru a păstra o aparentă “normalitate” în viaţa de zi cu zi. Sectoarele publice şi private care nu erau familiarizate cu lucrul “de la distanţă” din partea angajaţilor au fost forţate să se adapteze din mers noilor tendinţe, tocmai pentru a se conforma nevoilor de sănătate publică. Cu armate de oameni care îşi îndeplinesc norma de muncă de acasă, companiile IT se ocupă de software de afaceri care sprijină videoconferinţa, colaborarea la distanţă, săli de clasă virtuale şi alte activităţi.
“Acum este momentul potrivit pentru implementarea unor soluţii cloud, astfel încât angajaţii să poată avea acces la resursele organizaţiei, să îşi desfăşoare activităţile zilnice şi să se simtă productivi”, a spus pentru “Ziarul de Iaşi” Raluca Apostol, co-fondator Nestor, o platformă colaborativă de management a obiectivelor de business şi dezvoltare a angajaţilor prin practici de coaching pentru performanţă şi leadership.
Izolare socială
Dar biroul “mutat la domiciliu” poate veni şi cu dezavantaje, aminteşte ea, cum ar fi lipsa menţinerii unei separări clare între viaţa personală şi cea de la serviciu sau riscul de a fi izolat din punct de vedere social. “Echipa Nestor susţine companiile în a realiza mai uşor tranziţia de la lucrul din birou la remote work atât prin informaţii şi sfaturi calitative despre cum pot realiza această tranziţie, cât şi acces gratuit în platformă. Ne pot contacta direct pe site-ul nostru”, a arătat Raluca Apostol. Practic, prin intermediul platformei managerii şi angajaţii sunt sfătuiţi cum să se dezvolte personal şi profesional în cadrul organizaţiei în care lucrează. Managerii primesc imbolduri despre cum pot avea conversaţii mai eficiente cu persoanele din echipele lor în cadrul unor întâlniri regulate (remote sau în birou).