In perioada stării de urgență, numeroase evenimente au fost și vor fi anulate (cu toate că ne apropiem de finalul perioadei declarate inițial, președintele urmează să decreteze prelungirea acesteia în curând). Avansul plătit de cel care închiriază un spațiu pentru un eveniment, cu eventualele pregătiri este o chestiune mai mult decât comună – ce se întâmplă însă cu avansul dacă evenimentul nu mai poate avea loc din cauza stării de urgență?
Multe întrebări au fost ridicate pe această temă de la începutul stării de urgență și până acum, inclusiv în forumul avocatnet.ro. De cele mai multe ori, oamenii spun că firmele nu vor să le mai dea banii înapoi, că nu au resursele financiare să o facă. În alte cazuri, li se propun alte date pentru evenimentele respective, adică o reprogramare care presupune că avansul rămâne la firmă și nu există nici costuri suplimentare (care, în mod normal, în cazul unei amânări, ar fi existat).
În momentul de față, adică pe perioada stării de urgență, evenimente precum nunți, botezuri ș.a. asemenea nu pot avea loc atâta vreme cât presupun adunarea laolaltă a atât de multor persoane. Situația nu este însă imputabilă nici celui care plătește pentru organizare, nici celui care organizează – vorbim de măsuri impuse de stat, ce vizează sănătatea publică.