De astăzi s-au afișat condițiile de înscriere pentru micuții ce urmează să urmeze din toamnă cursurile de clasă pregătitoare.
În toate școlile care au învățământ primar, conform calendarului publicat de Ministerul Educației Naționale, din data de 9 februarie se afișează în școli, circumscripțiile, numărul de clase pregătitoare alocate, condițiile de înscriere, precum și precizările pentru evaluarea psihosomatică.
Aceste etape premergătoare ajută părinții să cunoască activitatea specifică grupei pregătitoare și tot în această perioadă au loc programările, în funcție de fiecare școală pentru testarea psihologică a copiilor.
Școlile sunt obligate să afișeze aceste informații și să le publice inclusiv pe site-ul instituției, dacă există, iar în situația în care acestea nu au site propriu, sunt datoare să facă publice aceste informații pe site-ul inspectoratului școlar .
Școlile sunt pregătite pentru primirea micilor elevi, iar procedurile sunt descrise amănunțit de directori pentru cei interesați, așa cum reiese din discuțiile purtate pe această temă cu directorii de școli din Pașcaani și Hârlău.
Programările pentru testarea psihosomatică au loc în funcție de fiecare instituție, iar școlile care au unități de învățământ în subordine, poartă rolul de centru de evaluare psihologică pentru desfășurarea acestei probe.
Se respectă circumscripțiile școlare, doar elevii care au situații deosebite pot să treacă de această prevedere stabilită prin ordinul ministerului.
La cele mai multe școli, pentru buna informare a părinților, așa cum prevede Calendarul specific pentru perioada aceasta, se organizează activități mai ample cu ajutorul cărora părinții îi vor cunoaște pe viitorii învățători, vor vedea clasele și condițiile în care pot învăța copiii lor.
De săptămâna viitoare încep înscrierile propriu zise, urmând ca până atunci aceste etape premergătoare să fie deja parcurse de către unitățile de învățământ și de către părinți.
Până de curând, ultimul pas al educației preșcolare, grupa pregătitoare a devenit din 2012 prima treaptă a învățământului primar, iar fiecare an aduce schimbări minore de program și organizare, absolut necesare adaptării sale la noua formă de învățământ.