Românii nu se sperie de cutremur, vecini ori hoți. Deși prețul pe zi al unei polițe este mai mic decât cel al unei sticle de apă, puțini sunt cei care aleg să își asigure locuințele.
Pe piața sunt asigurate aproximativ 34% din totalul numărului de locuințe din mediul urban, cu proprietari cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 ani, conform studiului IRSOP din 2016.
Potrivit datelor PAID publicate în 06.03.2017, numărul polițelor obligatorii a crescut cu 7,1%, pana la 1,7 milioane în decembrie 2016 față de aceeași perioadă a anului anterior, iar volumul subscrierilor a atins 146,9 milioane lei.
Deși numărul persoanelor care apelează la o astfel de asigurare este în creștere, gradul de acoperire a asigurarii locuințelor ramâne redus în România, în contextul în care potențialul asigurabil cuprinde aproape 9 milioane de locuințe la nivel național.
Care sunt motivele pentru care oamenii nu își asigură locuințele? Calin Matei, directorul general al Groupama Asigurări, ne-a oferit un răspuns la această întrebare. Acesta crede ca „lipsa de interes nu are neapărat legatură cu ofertele de asigurare, ci în mai mare măsura, cu nivelul relativ scăzut de educație financiara în România, de aici, o nevoie mai mare de dezvoltare în această direcție. În plus, pe fondul unui context de piață dificil, motivele pot fi diverse, unele sunt de natură economică (venituri reduse) altele se referă probabil la probleme de imagine ale unor asiguratori și la slăbirea încrederii în industrie. În general, cel mai frecvent stereotip cu care ne confruntăm este că oamenii cred că trebuie să platească în mod regulat o sumă fixă de bani pe care nu o vor mai primi înapoi. Ori asigurarea înseamnă mai mult decât atât, în viziunea noastră înseamnă continuitatea planurilor personale și profesionale”.