1.1 C
Paşcani
miercuri, februarie 5, 2025

CAZ extrem: Profesor de nota CINCI le preda elevilor de nota TREI

• Conform datelor oferte de Inspectoratul Scolar Judetean, la data de 7 septembrie 2016, pe lista posturilor didactice, catedrelor vacante sau rezervate pentru anul scolar 2016 – 2017 apar inca cateva sute ramase neocupate • Toate acestea atata timp cat, inclusiv la examenul de suplinire, au existat candidati care-si doresc sa devina profesori care au luat note abia cu putin peste CINCI • Astfel, elevi care au fost admisi in clasa a IX-a, dupa distribuirea computerizata, cu note de trei sau de patru, risca sa fie educati de dascali care au avut rezultate, la randul lor, mediocre

Sitare de fapt extrem de grava in sistemul de invatamant preuniversitar iesean! Asta dupa ce, din ce in ce mai putini tineri aleg sa urmeze o cariera didactica, iar cei care aleg sa intre in sistem obtin note mediocre la examenele de titularizare sau de suplinire. Concret, datele publicate de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ), la data de 7 septembrie 2016, pe lista posturilor didactice, catedrelor vacante sau rezervate pentru anul scolar 2016 – 2017 apar inca cateva sute ramase neocupate.

Asta in timp ce, inclusiv la examenul de suplinire au existat candidati care-si doresc sa devina profesori care au luat note abia cu putin peste cinci. Pe acest plan, elevi care au fost admisi in clasa a IX-a, dupa distribuirea computerizata, cu note de trei sau de patru, risca sa fie educati de dascali care au avut rezultate, la randul lor, extrem de slabe.

Ori, avand in vedere ca la finalizarea celor patru ani de liceu, un elev trebuie sa obtina o medie finala de promovare a bacalaureatului de minimum sase, se pune legitima intrebare: cum va putea un cadru didactic cu o asemenea performanta sa presteze un act educational de calitate? Aici, prof. Laviniu Lacusta, presedinte Uniunii Sindicatelor Libere din Invatamantul Preuniversitar (USILIP) Iasi, ofera o serie de explicatii legate de cauzele acestui fenomen.
Continuarea pe BZI

Recomandări